Manager Cateringu

W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój usług cateringowych, dlatego po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy dla Państwa PIERWSZE W POLSCE szkolenie Managera Cateringu! Jest to kompleksowe szkolenie dla managerów pracujących w firmach cateringowych, zajmujących się na co dzień organizacją i obsługą eventów oraz osób planujących rozpoczęcie swojej kariery w tym zawodzie.

Profesjonalna i kreatywna kadra zarządzająca o wysokich umiejętnościach organizacyjnych to podstawa firmy cateringowej. Z doświadczenia jednak wiemy, jak ogromny jest deficyt ludzi z branży na rynku, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyć szkolenie kształtujące Managerów Cateringu, ponieważ praca podczas organizacji eventów polega na ciągłym odkrywaniu – każde wydarzenie wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań..

Plan szkolenia

Dzień I

  • Dywersyfikacja przychodu firmy a zasada Pareto 80/20    
  • Możliwości wykorzystania cateringów w budowaniu przychodu
  • Badanie rynku – możliwości i ograniczenia w cateringu    
  • Tożsamość marki – czym wyróżniasz się na tle konkurencji
  • Tworzenie planu działania opartego o sezonowość i kalendarz
  • Statystyka sprzedaży i jej przełożenie na działania
  • Analiza rentowności działalności cateringowej
  • Projektowanie zysku z produkcji cateringowej
  • Gradacja cenowa a produkcja spożywcza
  • Kalkulacja garmaży, wynosów świątecznych i cateringów eventowych    
  • Zrozumienie podstawowych zasad modyfikowania i przekształcania receptur     
  • Kalkulacja surowca (food cost) teoretycznego i rzeczywistego
  • Analiza food cost, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian  
  • Określenie produktów rentownych oraz nierentownych – Pareto                           
  • Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych                           
  • Właściwe zarządzanie zapasami – minimalizowanie strat                          
  • Dwuetapowy proces ustalania ceny sprzedaży                                           
  • Kalkulacja rentowności dowozów                           
  • Tworzenie pakietów, ofert i zestawów – kalkulacja teoretyczna i rzeczywista
  • Straty w cateringu – określenie wszystkich możliwości strat pieniężnych i gotowe rozwiązania zapobiegawcze                                                                              
  • Zasady controllingu i budżetowania                                    
  • Odpowiedzialność zakupowa podczas organizacji cateringu

Dzień II

  • Checklista – audyt Twoich możliwości sprzedażowych
  • Pozyskiwanie zleceń cateringowych – analiza Twoich działań
  • Tworzenie gotowego planu pracy – top 20 „to do”
  • Opracowanie kwestionariusza oczekiwań zleceniodawcy
  • Definicja nowych strategii i działań operacyjnych – trendy w organizacji
  • Projektowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty handlowej
  • Normy prawne i kluczowe informacje w propozycji handlowej
  • Pozyskiwanie i koordynacja zewnętrznych usługodawców i zasady współpracy
  • Oferta, która sprzedaje – techniki sporządzania jakościowej oferty
  • Kompleksowość usług – klucz zwiększenia przychodu
  • Budowanie relacji z odbiorcą a sprzedaż sugerowana
  • Dostosowanie oferty do potrzeb i preferencji klientów
  • Przygotowanie mailingu – układ, treść, grafiki i odnośniki
  • Copywriting oferty sprzedażowej – perswazja i argumentacja
  • Trendy w cateringu i rozwiązania budujące sprzedaż
  • Mapa komunikacji i standaryzacja w organizacji cateringu
  • Gotowe rozwiązania ułatwiające planowanie, organizowanie i logistykę
  • Planowanie przestrzenne – możliwości i ograniczenia

Informacje dodatkowe:

  • Liczba godzin szkoleniowych: 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.