W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój usług cateringowych, dlatego po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy dla Państwa PIERWSZE W POLSCE szkolenie Managera Cateringu! Jest to kompleksowe szkolenie dla managerów pracujących w firmach cateringowych, zajmujących się na co dzień organizacją i obsługą eventów oraz osób planujących rozpoczęcie swojej kariery w tym zawodzie.
Profesjonalna i kreatywna kadra zarządzająca o wysokich umiejętnościach organizacyjnych to podstawa firmy cateringowej. Z doświadczenia jednak wiemy, jak ogromny jest deficyt ludzi z branży na rynku, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyć szkolenie kształtujące Managerów Cateringu, ponieważ praca podczas organizacji eventów polega na ciągłym odkrywaniu – każde wydarzenie wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań..
Plan szkolenia
Dzień I
- Dywersyfikacja przychodu firmy a zasada Pareto 80/20
- Możliwości wykorzystania cateringów w budowaniu przychodu
- Badanie rynku – możliwości i ograniczenia w cateringu
- Tożsamość marki – czym wyróżniasz się na tle konkurencji
- Tworzenie planu działania opartego o sezonowość i kalendarz
- Statystyka sprzedaży i jej przełożenie na działania
- Analiza rentowności działalności cateringowej
- Projektowanie zysku z produkcji cateringowej
- Gradacja cenowa a produkcja spożywcza
- Kalkulacja garmaży, wynosów świątecznych i cateringów eventowych
- Zrozumienie podstawowych zasad modyfikowania i przekształcania receptur
- Kalkulacja surowca (food cost) teoretycznego i rzeczywistego
- Analiza food cost, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych – Pareto
- Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych
- Właściwe zarządzanie zapasami – minimalizowanie strat
- Dwuetapowy proces ustalania ceny sprzedaży
- Kalkulacja rentowności dowozów
- Tworzenie pakietów, ofert i zestawów – kalkulacja teoretyczna i rzeczywista
- Straty w cateringu – określenie wszystkich możliwości strat pieniężnych i gotowe rozwiązania zapobiegawcze
- Zasady controllingu i budżetowania
- Odpowiedzialność zakupowa podczas organizacji cateringu
Dzień II
- Checklista – audyt Twoich możliwości sprzedażowych
- Pozyskiwanie zleceń cateringowych – analiza Twoich działań
- Tworzenie gotowego planu pracy – top 20 „to do”
- Opracowanie kwestionariusza oczekiwań zleceniodawcy
- Definicja nowych strategii i działań operacyjnych – trendy w organizacji
- Projektowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty handlowej
- Normy prawne i kluczowe informacje w propozycji handlowej
- Pozyskiwanie i koordynacja zewnętrznych usługodawców i zasady współpracy
- Oferta, która sprzedaje – techniki sporządzania jakościowej oferty
- Kompleksowość usług – klucz zwiększenia przychodu
- Budowanie relacji z odbiorcą a sprzedaż sugerowana
- Dostosowanie oferty do potrzeb i preferencji klientów
- Przygotowanie mailingu – układ, treść, grafiki i odnośniki
- Copywriting oferty sprzedażowej – perswazja i argumentacja
- Trendy w cateringu i rozwiązania budujące sprzedaż
- Mapa komunikacji i standaryzacja w organizacji cateringu
- Gotowe rozwiązania ułatwiające planowanie, organizowanie i logistykę
- Planowanie przestrzenne – możliwości i ograniczenia
Informacje dodatkowe:
- Liczba godzin szkoleniowych: 16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.