Szkolenie Manager obiektu weselnego dedykowane jest pracującym w salach weselnych i zajmujących się organizacją wesel. W obecnym trendzie, przy dynamicznym rozwoju branży weselnej, ciągłym odkrywaniu nowych rozwiązań, poszukiwane są przede wszystkim osoby kreatywne, potrafiące łączyć ze sobą różne dziedziny: sztukę, design, nowe technologie i połączyć je z tradycjami. Pary Młode stawiają przed nami coraz to większe wymagania, a każda uroczystość wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań.
Pomoc konsultanta ślubnego to dla Par Młodych oszczędność czasu, który trzeba przeznaczyć na poszukiwanie odpowiednich usługodawców, weryfikowania ich umiejętności i jakości ich usług. To doradca ślubny pomaga uniknąć mnóstwa nerwów, a także dzięki wypracowanym przez siebie rabatom u podwykonawców, organizacja wesel z Wedding Plannerem może także okazać się… tańsza. To osoba, która planuje każdy etap ślubnych przygotowań, wyręcza Pary Młode w poszukiwaniach, rezerwacjach, ustaleniach i negocjacjach z usługodawcami, doradza, a często także pełni po prostu rolę bratniej duszy. W dobie ciągłego pośpiechu jest to coraz popularniejsza usługa, którą świadczą sale weselne. Czy stać Cię na to, aby jej nie mieć?
Plan szkolenia
Dzień I
- Oczekiwania Par Młodych wobec organizatorów
- Ankieta oczekiwań Pary Młodej
- Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty weselnej
- Umowa na organizację przyjęcia ślubnego
- Procedura dokumentacji i opłat za odtwarzanie muzyki
- Regulamin współpracy sali weselnej z parą młodą i wykonawcami
- Scenariusz i agenda uroczystości weselnej
- Plan ślubu plenerowego i sali weselnej
- Wybór i dostosowanie menu oraz form serwowania
- Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
- Menu tasting – zasady organizacji menu próbnego
- Formy serwowania i rozliczania alkoholu
- Rozliczenie przyjęcia i rozwiązywanie reklamacji
- Analiza rynku i określenie klienta docelowego
- Zasady konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku
- Niezbędne materiały sprzedażowe – jak je przygotować
- Zasady komponowania oferty handlowej, która sprzedaje
- Normy prawne i kluczowe informacje w ofercie weselnej
- Bezpłatne narzędzia do komponowania propozycji handlowych
- Prawidłowa prezentacja oferty – układ, prezentacja ceny, triki sprzedażowe
- Dostosowanie oferty do potrzeb i preferencji klientów
- Przygotowanie mailingu – układ, treść, grafiki i odnośniki
- Copywriting oferty sprzedażowej – perswazja i argumentacja
Dzień II
- Pierwsze spotkanie – checklista materiałów sprzedażowych
- FAQ – narzędzie zamykające sprzedaż
- Budowanie rachunku – skuteczne techniki sprzedaży
-
Śluby plenerowe (cywilne, humanistyczne)
-
Wesele międzynarodowe – pułapki i możliwości
-
Wybór i dostosowanie tematu przewodniego wesela
-
Dodatkowe eventy weselne (kolacja przedweselna, poprawiny)
- Trendy i nowości w organizacji wesel
- Rozrywka – nowoczesne rozwiązania
-
Sposoby rozwiązywania sytuacji kryzysowych
- Analiza kosztów lokalu gastronomicznego
- Określenie minimalnego i oczekiwanego obrotu
- Sposób na wyróżnienie się na rynku – zasady konkurencyjności
- Kalkulacja surowca (food cost)
- Kalkulacja kosztów personelu
- Określenie kosztów operacyjnych
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
- Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych
- Zasady ustalania ceny sprzedaży
- Rodzaje skutecznych promocji
- Statystyka sprzedaży – tworzenie kalendarza promocji
- Budżetowanie i rozliczanie promocji
Dzień III
- Pozyskiwanie zleceń weselnych w praktyce
- Rola Public Relations – dlaczego sam marketing nie wystarczy
- Budowanie wizerunku w praktyce – gotowe rozwiązania
- Diagnoza marki – czyli Twój lokal z punktu widzenia klienta
- Targi weselne i dni otwarte – szanse, możliwości i zagrożenia
- Planowanie stoiska, organizacja wydarzenia i współpraca z podwykonawcami
- KPI – mierzenie skuteczności podjętych działań
- Media społecznościowe od podstaw: Facebook, Instagram, TikTok
- Komunikacja marketingowa w social mediach – case study
- Facebook Ads (zasady funkcjonowania systemu reklamowego, dobre praktyki tworzenia reklam, dostępne formaty reklamowe, zarządzanie budżetem i optymalizacja kampanii)
- Instagram od podstaw – rodzaje contentu, dobór hasztagów, aplikacje do obróbki zdjęć• Strona internetowa jako podstawowe źródło informacji
- Youtube i videomarketing – narzędzia i zastosowanie
- Google – możliwości, zastosowanie i narzędzia
- Darmowe narzędzia do tworzenia grafik – canva w praktyce
- Marketing tradycyjny i lokalny zwiększający popularność naszego obiektu
- Marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji
- Analiza kampanii reklamowych
- Najczęstsze błędy kampanii marketingowych
Informacje dodatkowe:
- Liczba godzin szkoleniowych: 3 dni / 24h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.