Szkolenie Kelnerskie

Jedzenie jest jedną z podstawowych przyjemności dla każdego człowieka. Dobre jedzenie i świetny serwis potrafią czynić cuda. Zaobserwować to można w każdej restauracji. Zadowolony Gość zostawi spory napiwek, odwiedzi nas ponownie i przyprowadzi znajomych.

Kurs kelnerski dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie przedstawiamy zasady obsługi Gości indywidualnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na restauracyjny savoir vivre oraz techniczne umiejętności naszych słuchaczy. Kurs zawiera takie elementy jak: obsługa konsumenta, serwis dań, serwis wina i inne istotne zagadnienia.

Podczas drugiego etapu kursu przybliżamy zagadnienia związane z obsługą imprez okolicznościowych, organizacji bankietów, obsługi konferencji, przerw kawowych i innych istotnych zagadnień związanych z obsługą imprez zorganizowanych.

Dzień I

  • Predyspozycje zawodowe i cechy osobowościowe kelnera
  • Prezencja kelnera
  • Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi gości
  • Systemy obsługi kelnerskiej
  • Metody obsługi (niemiecka, francuska, angielska, rosyjska)
  • Ogólne zasady obsługi konsumenta
  • Wspólne tworzenie standardu obsługi – powitanie, wskazanie miejsca, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, realizacja rachunku, pożegnanie gości
  • Sprzedaż sugestywna – skuteczne sposoby powiększania rachunku
  • Sposoby postępowania z różnymi klientami
  • Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
  • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
  • Ćwiczenia praktyczne

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 10h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Dzień II

  • Powtórka zagadnień z dnia poprzedniego
  • Podawanie zimnych napoi bezalkoholowych
  • Rodzaje kaw i procedura ich przygotowania. Ćwiczenia
  • Charakterystyka i serwowanie win
  • Typologia alkoholi – omawianie serwisu
  • Ćwiczenia praktyczne
  • System POS – prawidłowe bonowanie i rozliczanie
  • Nakrycia specjalne podczas imprez okolicznościowych
  • Techniki obsługi gości podczas spotkań zorganizowanych
  • Prawidłowe ustawianie bufetu i eksponowanie potraw
  • Ćwiczenia praktyczne