Komunikacja i Motywowanie

Od prawidłowej komunikacji zależy poziom motywacji!

 

Od prawidłowej komunikacji zależy poziom motywacji!

Komunikacja interpersonalna to najważniejsza umiejętność, jakiej uczysz się w życiu. Dzięki niej tworzymy relacje, rozwijamy firmy i budujemy zespoły. W idealnym miejscu komunikacja między pracownikami byłaby otwarta, przyjazna i profesjonalna. Zadania na każdym stanowisku byłyby wykonywane perfekcyjnie i na czas, bo każdy dokładnie wiedziałby, co ma robić. Jednym słowem – zespołowa maszyna działałaby jak szwajcarski zegarek. Piękny byłby to świat, prawda?

Jednak rzeczywistość jest inna. Brak motywacji, wypalenie zawodowe, rozdrażnienie, fochy, rotacja pracowników i ciągłe napięcie na linii „szef-pracownik” – ot, dzień jak co dzień w gastronomii. Do tego dochodzą sentymentalne wspominki, że „kiedyś było lepiej” i narzekania na młodych pracowników, których często po prostu nie rozumiemy.

A gdyby tak zamiast narzekać, spojrzeć problemom prosto w oczy? Przyjrzeć się komunikacji i motywowaniu? Rozłożyć je na czynniki pierwsze, by zrozumieć, dlaczego na każdego działa co innego?

A gdyby zamiast marudzić i generalizować, że wszyscy są beznadziejni, podejść do tematu rzetelnie i zmienić nie ludzi, lecz swoje podejście, zachowania i sposób komunikacji?

Rzucamy Ci wyzwanie. Podejmiesz je?

 

  • Dla kogo?

Dla szefów kuchni i managerów, którzy mają dość ciągłych nieporozumień w zespole i chcą poprawić atmosferę pracy
Dla właścicieli restauracji, którzy czują, że słaba komunikacja odbija się na wynikach całego lokalu
Dla liderów i osób zarządzających, którym zależy na skutecznym motywowaniu pracowników i ograniczeniu rotacji w zespole.

 

  • Co zyskujesz?

Nauczysz się rozpoznawać potrzeby pracowników, skutecznie ich motywować i zatrzymywać w zespole na dłużej
Dowiesz się, jak poprawić komunikację, ograniczyć napięcia i skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami
Zbudujesz atmosferę, w której ludzie będą chcieli pracować i angażować się w rozwój Twojej firmy.

Plan szkolenia

Dzień I

  • Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
  • Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
  • Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
  • Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
  • Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
  • Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
  • Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
  • 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
  • Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i  komunikacja?
  •  Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
  • Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
  • Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi

Dzień II

  • Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
  • Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
  • Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
  • Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
  • Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
  • Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
  • Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
  • Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
  • Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
  • Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
  • Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
  • Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
  • Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
  • Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
  • Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
  • Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny

Informacje dodatkowe:

  • Liczba godzin szkoleniowych: 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Terminy szkolenia Komunikacja i motywowanie

  • Komunikacja i motywowanie

    Komunikacja i motywowanie

    1932 
    Data4 lutego – 5 lutego
    Czas9:00-17:00
    LokalizacjaSopot, ul. Władysława Broniewskiego 10
    Liczba godzin24h
    InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i całodzienną przerwę kawową.

Wybierz szkolenie idealnie dopasowane do swoich celów.

Pomożemy Ci znaleźć najlepszą ścieżkę rozwoju dla Ciebie lub Twojego zespołu. Odkryj, które szkolenia przyniosą Ci największą wartość.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.