Czy warto prowadzić TikToka restauracji?

Czy warto prowadzić TikToka restauracji?

Dziś trochę o jednej z najpopularnieszych aplikacji społecznościowych na świecie, czyli o TikToku – z ponad miliardem aktywnych użytkowników na całym świecie! 

Wiele firm, w tym również restauracje zaczęło dostrzegać potencjał tej platformy w możliwościach, które daje: przede wszystkim dotarcie do nowych klientów/gości i zwiększenie swojej obecności, a co za tym idzie i popularności w mediach społecznościowych.

Nasuwa się zatem pytanie: „czy warto prowadzić konto na TikToku mojej restauracji?”

Tak naprawdę wszystko zależy Ciebie – Twojego celu i grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć. 

Z pewnością najpierw musisz wiedzieć, kto jest Twoją grupą docelową! 

Nie ma co ukrywać, że platforma TikTok głównie przyciąga do siebie młodsze pokolenia, które interesują się aktualnymi trendami – za którymi swoją drogą, jeśli nagrywasz, warto podążać. 

Może zacznijmy od tego co ta platforma oferuje? 

Na TikToku możesz nagrywać krótkie filmy wideo, trwające od 15 do aż 180 sekund, a ich celem jest przyciągniecie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do interakcji z Twoim profilem, dzięki czemu w szybkim czasie mają potencjał by stać się viralowe. 

TikTok to idealne miejsce dla restauracji, która chce podzielić się z widzami tym, jak wygląda praca w gastro „od kuchni”, jak tworzy się dania, jak wygląda kulinarna kreatywność i ciekawostki „od zaplecza”.  Warto pokazać coś czego nie widać gołym okiem, przekazać jakąś wartość! 

Jeśli chcesz dotrzeć do młodych i poprzez swoje filmiki wnosić dawkę humoru i wiedzy, TikTok jest idealnym miejscem dla Ciebie.

Pamiętaj jednak, że prowadzenie profilu na TikToku wymaga czasu i wysiłku. 

Tak jak wspomniałam wcześniej, musisz stworzyć ciekawe i wysokiej jakości filmy (do tego się przyłóż! Nikt nie chce oglądać treści wideo nagrywanych kalkulatorem), które przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji. 

Dodatkowo, musisz utrzymać spójność w stylu i tematyce Twojego profilu, co następnie ułatwi Ci budowanie lojalności i zaangażowania swoich obserwujących!

Kolejnym ważnym elementem jest monitorowanie interakcji Twojej publiczności, dzięki czemu łatwiej będzie Ci poznać ich gusta i dostosować pod to treści i styl wideo na Twoim profilu. 

Regularnie analizuj statystyki, komentarze pojawiające się pod filmami, wchodź w interakcje, odpowiadaj na pytania, nagrywaj jeszcze więcej, a z pewnością Twoi widzowie to docenią!

Na koniec krótkie podsumowanie – Założenie konta na TikToku to jedno, a efektywne prowadzenie profilu, który będzie skutecznym sposobem na dotarcie do nowej grupy docelowej i zwiększenie zaangażowania obserwujących to drugie. Pamiętaj, że aby osiągnąć to ostatnie – musisz poświecić wiele czasu i włożyć masę siły, serca i kreatywności! Tworzenie ciekawych i spójnych filmów jest wymagające. Jeśli jesteś gotów na to wyzwanie – zacznij! 

To co, widzimy się na TikToku? 

 

Pozdrawiam

Patrycja Piotrowiak

Chcesz dowiedzieć się więcej? 

Zapraszamy na szkolenie! 

Przeczytaj również: