Czy warto prowadzić TikToka restauracji?
Dziś trochę o jednej z najpopularnieszych aplikacji społecznościowych na świecie, czyli o TikToku – z ponad miliardem aktywnych użytkowników na całym świecie!
Wiele firm, w tym również restauracje zaczęło dostrzegać potencjał tej platformy w możliwościach, które daje: przede wszystkim dotarcie do nowych klientów/gości i zwiększenie swojej obecności, a co za tym idzie i popularności w mediach społecznościowych.
Nasuwa się zatem pytanie: „czy warto prowadzić konto na TikToku mojej restauracji?”
Tak naprawdę wszystko zależy Ciebie – Twojego celu i grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.
Z pewnością najpierw musisz wiedzieć, kto jest Twoją grupą docelową!
Nie ma co ukrywać, że platforma TikTok głównie przyciąga do siebie młodsze pokolenia, które interesują się aktualnymi trendami – za którymi swoją drogą, jeśli nagrywasz, warto podążać.
Może zacznijmy od tego co ta platforma oferuje?
Na TikToku możesz nagrywać krótkie filmy wideo, trwające od 15 do aż 180 sekund, a ich celem jest przyciągniecie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do interakcji z Twoim profilem, dzięki czemu w szybkim czasie mają potencjał by stać się viralowe.
TikTok to idealne miejsce dla restauracji, która chce podzielić się z widzami tym, jak wygląda praca w gastro „od kuchni”, jak tworzy się dania, jak wygląda kulinarna kreatywność i ciekawostki „od zaplecza”. Warto pokazać coś czego nie widać gołym okiem, przekazać jakąś wartość!
Jeśli chcesz dotrzeć do młodych i poprzez swoje filmiki wnosić dawkę humoru i wiedzy, TikTok jest idealnym miejscem dla Ciebie.
Pamiętaj jednak, że prowadzenie profilu na TikToku wymaga czasu i wysiłku.
Tak jak wspomniałam wcześniej, musisz stworzyć ciekawe i wysokiej jakości filmy (do tego się przyłóż! Nikt nie chce oglądać treści wideo nagrywanych kalkulatorem), które przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji.
Dodatkowo, musisz utrzymać spójność w stylu i tematyce Twojego profilu, co następnie ułatwi Ci budowanie lojalności i zaangażowania swoich obserwujących!
Kolejnym ważnym elementem jest monitorowanie interakcji Twojej publiczności, dzięki czemu łatwiej będzie Ci poznać ich gusta i dostosować pod to treści i styl wideo na Twoim profilu.
Regularnie analizuj statystyki, komentarze pojawiające się pod filmami, wchodź w interakcje, odpowiadaj na pytania, nagrywaj jeszcze więcej, a z pewnością Twoi widzowie to docenią!
Na koniec krótkie podsumowanie – Założenie konta na TikToku to jedno, a efektywne prowadzenie profilu, który będzie skutecznym sposobem na dotarcie do nowej grupy docelowej i zwiększenie zaangażowania obserwujących to drugie. Pamiętaj, że aby osiągnąć to ostatnie – musisz poświecić wiele czasu i włożyć masę siły, serca i kreatywności! Tworzenie ciekawych i spójnych filmów jest wymagające. Jeśli jesteś gotów na to wyzwanie – zacznij!
To co, widzimy się na TikToku?
Pozdrawiam
Patrycja Piotrowiak