31 paź

Kelnerzy jako ambasadorzy marki restauracji – rola w budowaniu reputacji

Obsługa kelnerska jest kluczowym elementem, który wpływa na wizerunek lokalu gastronomicznego. Kiedy odwiedzamy restaurację, oczekujemy nie tylko smacznych potraw, ale również profesjonalnej i przyjaznej obsługi. Choć wielu upatruje w kucharzach prawdziwych bohaterów naszych talerzy, to jednak właśnie kelnerzy odgrywają kluczową
11 paź

Umowa na organizację przyjęcia – co powinna zawierać?

Organizowanie przyjęć i uroczystości jest wymagającym zadaniem, które wiąże się z wieloma szczegółami do uwzględnienia. W celu zapewnienia płynnego przebiegu imprezy oraz uniknięcia potencjalnych problemów, warto zawrzeć umowę. Umowa ta powinna zawierać kilka istotnych elementów, które omówimy poniżej. Strony umowy
27 wrz

Szef Kuchni – narcyz, egoista, leniuch

Od wielu lat, na spotkaniach z przyjaciółmi, zarówno tych zaplanowanych w większym gronie, jak i tych spontanicznych w mniejszym, a także podczas rozmów przy stolikach w knajpach, słyszę wiele pytań dotyczących mojej pracy i pracy moich kucharzy. Nic w tym
12 wrz

Gradacja cenowa w sprzedaży event’ów

  Nie liczysz, nie zarabiasz! - To zdanie pewnie śni się naszym kursantom po nocach....Powtarzamy je na szkoleniach jak mantrę, ale dlaczego? Restauracja, bar, sala weselna, czy punkt gastronomiczny - to jest BIZNES, a w biznesie chodzi o to, aby
29 sie

Dlaczego wino jest tak ważne w restauracji ?

  Teraz częściej usłyszymy od gości: „Czy mogę poprosić o kartę win?”.  Gastronomie – jesteś na to przygotowany? Świadomość i wiedza Polaków na temat wina z każdym rokiem wzrasta. Wino towarzyszy nam podczas spotkań ze znajomymi, w czasie celebracji ważnych
16 sie

Skuteczna strategia marketingowa – jak ją zbudować?

Skuteczna strategia marketingowa to kluczowy element sukcesu w prowadzeniu lokalu gastronomicznego. Odpowiedni plan i dobrze dobrane narzędzia marketingowe mogą przyciągnąć większą liczbę gości i zbudować silną markę. Składają się na nią różnorodne elementy, które razem tworzą spójną całość, pozwalając opracować
21 maj

Czy warto prowadzić TikToka restauracji?

Dziś trochę o jednej z najpopularnieszych aplikacji społecznościowych na świecie, czyli o TikToku - z ponad miliardem aktywnych użytkowników na całym świecie!  Wiele firm, w tym również restauracje zaczęło dostrzegać potencjał tej platformy w możliwościach, które daje: przede wszystkim dotarcie
07 maj

Pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie – jak myślicie? Ile mamy czasu? Otwierają się drzwi restauracji i mamy tylko 3 sekundy żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Kontakt wzrokowy, uśmiech i ciepły tembr głosu – zauważenie Gościa i przywitanie – zaopiekowanie się nim i ugoszczenie.
07 maj

Marketing sensoryczny

Marketing sensoryczny to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by przyciągnąć Gości do Twojej restauracji. Angażuje on wszystkie zmysły po to, by zapewnić wyjątkowe wrażenia związane z danym produktem lub usługą. Marketing sensoryczny w gastronomii może pomóc w kreowaniu wyjątkowego doświadczenia, kulinarnej