Szkolenie Kelnerskie

Jedzenie jest jedną z podstawowych przyjemności dla każdego człowieka. Dobre jedzenie i świetny serwis potrafią czynić cuda. Zaobserwować to można w każdej restauracji. Zadowolony Gość zostawi spory napiwek, odwiedzi nas ponownie i przyprowadzi znajomych.

Kurs kelnerski dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie przedstawiamy zasady obsługi Gości indywidualnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na restauracyjny savoir vivre oraz techniczne umiejętności naszych słuchaczy. Kurs zawiera takie elementy jak: obsługa konsumenta, serwis dań, serwis wina i inne istotne zagadnienia.

Podczas drugiego etapu kursu przybliżamy zagadnienia związane z obsługą imprez okolicznościowych, organizacji bankietów, obsługi konferencji, przerw kawowych i innych istotnych zagadnień związanych z obsługą imprez zorganizowanych.

PLAN SZKOLENIA

Dzień I

  • Predyspozycje zawodowe i cechy osobowościowe kelnera
  • Prezencja kelnera
  • Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi gości
  • Systemy obsługi kelnerskiej
  • Metody obsługi (niemiecka, francuska, angielska, rosyjska)
  • Ogólne zasady obsługi konsumenta
  • Wspólne tworzenie standardu obsługi – powitanie, wskazanie miejsca, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, realizacja rachunku, pożegnanie gości
  • Sprzedaż sugestywna – skuteczne sposoby powiększania rachunku
  • Sposoby postępowania z różnymi klientami
  • Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
  • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
  • Budowanie rachunku – sprzedaż sugerowana
  • Cross selling i up selling dla obsługi kelnerskiej
  • Nakrycia specjalne podczas imprez okolicznościowych
  • Techniki obsługi gości podczas spotkań zorganizowanych
  • Prawidłowe ustawianie bufetu i eksponowanie potraw
  • Ćwiczenia praktyczne

Dzień II

  • Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta.
  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów.
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem.
  • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji.
  • Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami?
  • Psychologia obsługi klienta.
  • Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta.
  • Typologia „trudnych klientów”.
  • „Osobowościowa geneza” trudnego klienta.
  • Sposoby postępowania z różnymi klientami.
  • Zwroty pro i anty sprzedażowe.
  • Metody prezentacji produktu.
  • Nawiązane kontaktu (subiektywizm oceniania innych, dostrajanie, kontrola komunikacji niewerbalnej, budowanie relacji).
  • Identyfikacja typu, sytuacji i dążeń klienta (techniki zadawania pytań, trafna ocena innych, kontrola komunikacji werbalnej, aktywne słuchanie, przeciwdziałanie błędom w komunikacji).
  • Prezentacja rozwiązania (mocna prezentacja, budowanie argumentacji handlowej
    i cenowej, przekonywanie).
  • Reakcja na obiekcje (kontrola emocji, kontrola komunikacji niewerbalnej, asertywne komunikowanie się, techniki wywierania wpływu, negocjacje cenowe).
  • Zamknięcie kontaktu (techniki ”zamknięcia”, reakcja na manipulację, budowanie relacji, techniki wywierania wpływu).
  • Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.
  • Wdrożenie rozwiązań.
  • Skuteczne techniki finalizacji.

Informacje dodatkowe:

  • Ilość godzin szkoleniowych: 12h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 15:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.