Manager Hotelu

Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdego hotelu. Manager zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik,  musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To on nadaje ton i rytm pracy obiektu, odbija swoje piętno w podejściu załogi do pracy oraz ma swój udział w każdym produkcie i usłudze świadczonej przez hotel. Wpływa też na wynik ekonomiczny obiektu.

To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, kompetencje swojego personelu, a także promocje cenowe czy reklamę hotelu na zewnątrz, na przykład w mediach społecznościowych, portalach rezerwacyjnych oraz poprzez rozpowszechnianie ulotek reklamowych.

Dlatego też po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy szkolenie, który zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe oraz specjalistyczne przedmioty związane z obsługą konsumenta.

Plan szkolenia

Dzień I

  • Manager hotelu – rola i opis stanowiska – podstawowe funkcje zarządzania hotelem
  • Audyt zarządzania i organizacji pracy.
  • Układamy hotel od nowa – hierarchia i schemat organizacji.
  • Mapa komunikacji międzydziałowej i odpowiedzialności w zespole.
  • Cele i zadania poszczególnych działów.
  • Zarządzanie pokoleniami X, Y, Z – różnice pokoleniowe a styl pracy.
  • Odprawy dzienne, tygodniowe, miesięczne i kwartalne.
  • Standaryzacja pracy poszczególnych działów.
  • Budowanie świadomości pracowników a wizerunek marki.
  • „Pracownicy zatrudniają się w firmie, a odchodzą od managerów” – czyli sztuka budowania autorytetu w zespole.
  • 4 etapy prawidłowej komunikacji w zespole jako element budowania autorytetu.
  • Jak delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności.
  • Motywowanie pracowników – Case Study.

Dzień II

  • Badanie poziomu konkurencyjności rynkowej.
  • Tworzenie planu działania w oparciu o odpowiednie grupy docelowe.
  • Drzewo przychodów obiektu hotelowego.
  • Zarządzanie sprzedażą wpływające na zysk firmy.
  • Rodzaje niezbędnych ofert handlowych w obiekcie.
  • Kalkulacja kosztów personelu.
  • Określenie kosztów operacyjnych.
  • Kontrola kosztów – motywowanie do oszczędności.
  • Analiza kosztów i ocena rentowności obiektu.
  • Break-even point, czyli ile musisz zarobić, aby pokryć koszty.
  • Dywersyfikacja przychodu obiektu a zasada Pareto 80/20.
  • Tworzenie budżetu hotelowego.
  • Rozliczenie miesięczne w hotelu: podział na koszty personelu, operacyjne i surowca.
  • Food Cost i Beverage Cost.
  • Platformy pośredniczące w sprzedaży – plusy i minusy.
  • RODO w hotelu – przewodnik po ochronie danych osobowych.

Dzień III

  • Formy wyróżnienia się na rynku hotelarskim.
  • Kryteria, zastosowanie i rola segmentacji Gości.
  • Samodzielny audyt Twojego obiektu – warsztaty.
  • Wizytówka hotelu – profesjonalny recepcjonista.
  • Sprzedaż pakietowa, cross-selling i up-selling.
  • Ujednolicenie meldowania i wymeldowania Gości.
  • Budowanie relacji jako najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży.
  • Reklamacje i procedura ich rozwiązywania.
  • Rola housekeepingu w budowaniu jakości.
  • Standaryzacja pracy housekeepingu i jego rola w wewnętrznej komunikacji.
  • Spa i rekreacja w hotelu.
  • Planowanie kalendarza wydarzeń, promocji i pakietów specjalnych.
  • Ankieta oczekiwań jako narzędzie budowania wizerunku.
  • Prawidłowa kalkulacja ofert handlowych  tworzenie pakietów.

Informacje dodatkowe:

  • Liczba godzin szkoleniowych: 24h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.