SZKOLENIE MANAGER GASTRONOMII
Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdej placówki gastronomicznej. Manager restauracji zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik, musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe czy reklamę restauracji na zewnątrz, na przykład w mediach społecznościowych oraz poprzez rozpowszechnianie ulotek reklamowych.
Dlatego też po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy szkolenie, który zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe oraz specjalistyczne przedmioty związane z obsługą konsumenta.
Uczestnicy szkolenia podczas zajęć otrzymują skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy jaka przekazywana jest na kursie.
Plan szkolenia
DZIEŃ I
- Manager gastronomii – prezentacja stanowiska
- Podstawowe funkcje zarządzania w restauracji
- Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Rekrutacja i weryfikacja umiejętności pracowników
- Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
- Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
- Mechanizm budowania autorytetu
- Komunikacja z personelem
- Narzekanie i demotywacja grupy – trudne rozmowy
- Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
- Delegowanie zadań
- Motywowanie pracowników – kary i nagrody
DZIEŃ II
- Analiza rynku gastronomicznego w Polsce
- Trendy i nowości w sztuce restauracyjnej
- Sprzedaż sugestywna – czyli jak zwiększyć obroty
- Cross selling i up selling
- Statystyka sprzedaży – znaczenie i zastosowanie
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
- Budowanie rachunku – skuteczne techniki sprzedaży
- Up selling i cross selling w praktyce
- Standaryzacja obsługi jako kluczowy czynnik powiększania rachunku
- Szkolenie personelu sprzedażowego
- Systemy motywacyjne dla personelu – gotowe rozwiązania
- Nieprawidłowości finansowe – kradzieże i przeciwdziałanie
- Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje
DZIEŃ III
- Profesjonalny wygląd, postawa i zachowania personelu
- Tworzenie standardu obsługi gości
- Rozwiązywanie reklamacji – warsztat
- Podstawy organizacji imprez okolicznościowych
- Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty weselnej
- Umowa na organizację przyjęć okolicznościowych
- Procedura dokumentacji i opłat za odtwarzanie muzyki
- Regulamin współpracy restauracji z zleceniodawcą i wykonawcami
- Scenariusz i agenda uroczystości
- Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ
- Analiza rynku gastronomii i śledzenie działań konkurencji
- Profesjonalne menu dostosowane do specyfiki lokalu
- Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ
- Analiza możliwości technicznych
- Analiza raportów sprzedażowych
- Karta rozbioru produktu i jej zastosowanie
DZIEŃ IV
- Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
- Prawa autorskie a odtwarzanie muzyki w lokalu
- Systemy rozliczania napiwków i serwisów
- Elementy księgowości – podatki w gastronomii
- Lista niezbędnych dokumentów podczas kontroli HŻŻ
- Kontrola na zgłoszenie – zasady weryfikacji jej autentyczności
- Przebieg niezapowiedzianej kontroli – jak się przygotować
- Prawidłowy sposób sporządzania listy alergenów
- Nieobecność właściciela a kontrola sanitarna – zasady postępowania
- Wszczęcie postępowania administracyjnego – co dalej
- Przetwory własne – jakie wytyczne trzeba spełnić, aby sprzedawać wyroby własne
- Mrożenie produktów – kiedy jest możliwe i w jakich warunkach
- Przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach
- Lokal gastronomiczny a świadczenie usług cateringowych – niezbędne pozwolenia
- Tort weselny i stół wiejski vs. odpowiedzialność za zatrucia
- Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP
DZIEŃ V
- Analiza rentowności lokalu gastronomicznego
- Kalkulacja surowca (food cost)
- Kalkulacja kosztów personelu
- Określenie kosztów operacyjnych
- Omówienie kosztów stałych i zmiennych
- Food Cost i Beverage Cost
- Zasady prawidłowej inwentaryzacji
- Podstawy tworzenia receptury
- Receptura a straty w produkcji
- Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
- Kontrola kosztów w pracownicy
- Zarządzanie sprzedażą
- Kształtowanie cen sprzedaży
- Koszty wynagrodzeń i koszty pracy –wydajność i efektywność
- Kalkulacja rentowności dowozów
- Statystyka sprzedaży – tworzenie kalendarza promocji
INFORMACJE DODATKOWE
- Ilość godzin szkoleniowych: 40h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 - 17:00
- Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.