Komunikacja i motywowanie
Data | 9 października – 10 października |
---|---|
Czas | 9:00-17:00 |
Lokalizacja | ul. Władysława Broniewskiego 10, 81-841 Sopot |
Liczba godzin | 16h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i całodzienną przerwę kawową. |
Komunikacja i motywowanie
Data | 9 października – 10 października |
---|---|
Czas | 9:00-17:00 |
Lokalizacja | ul. Władysława Broniewskiego 10, 81-841 Sopot |
Liczba godzin | 16h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i całodzienną przerwę kawową. |
1932 zł
INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA
Od prawidłowej komunikacji zależy poziom motywacji!
Komunikacja interpersonalna to najważniejsza umiejętność, jakiej uczysz się w życiu. Dzięki niej tworzymy relacje, rozwijamy firmy i budujemy zespoły. W idealnym miejscu komunikacja między pracownikami byłaby otwarta, przyjazna i profesjonalna. Zadania na każdym stanowisku byłyby wykonywane perfekcyjnie i na czas, bo każdy dokładnie wiedziałby, co ma robić. Jednym słowem – zespołowa maszyna działałaby jak szwajcarski zegarek. Piękny byłby to świat, prawda?
Jednak rzeczywistość jest inna. Brak motywacji, wypalenie zawodowe, rozdrażnienie, fochy, rotacja pracowników i ciągłe napięcie na linii „szef-pracownik” – ot, dzień jak co dzień w gastronomii. Do tego dochodzą sentymentalne wspominki, że „kiedyś było lepiej” i narzekania na młodych pracowników, których często po prostu nie rozumiemy.
A gdyby tak zamiast narzekać, spojrzeć problemom prosto w oczy? Przyjrzeć się komunikacji i motywowaniu? Rozłożyć je na czynniki pierwsze, by zrozumieć, dlaczego na każdego działa co innego?
A gdyby zamiast marudzić i generalizować, że wszyscy są beznadziejni, podejść do tematu rzetelnie i zmienić nie ludzi, lecz swoje podejście, zachowania i sposób komunikacji?
Rzucamy Ci wyzwanie. Podejmiesz je?
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ I
- Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
- Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
- Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
- Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
- Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
- Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
- Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
- 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
- Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i komunikacja?
- Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
- Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
- Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi
DZIEŃ II
- Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
- Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
- Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
- Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
- Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
- Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
- Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
- Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
- Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
- Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
- Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
- Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
- Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
- Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
- Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
- Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny
INFORMACJE DODATKOWE:
- Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni / 16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.