Komunikacja i motywowanie

Data9 października – 10 października
Czas9:00-17:00
Lokalizacjaul. Władysława Broniewskiego 10, 81-841 Sopot
Liczba godzin16h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i całodzienną przerwę kawową.

Komunikacja i motywowanie

Data9 października – 10 października
Czas9:00-17:00
Lokalizacjaul. Władysława Broniewskiego 10, 81-841 Sopot
Liczba godzin16h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i całodzienną przerwę kawową.

1932 

Pozostało 20 miejsc

INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA

Od prawidłowej komunikacji zależy poziom motywacji!

Komunikacja interpersonalna to najważniejsza umiejętność, jakiej uczysz się w życiu. Dzięki niej tworzymy relacje, rozwijamy firmy i budujemy zespoły. W idealnym miejscu komunikacja między pracownikami byłaby otwarta, przyjazna i profesjonalna. Zadania na każdym stanowisku byłyby wykonywane perfekcyjnie i na czas, bo każdy dokładnie wiedziałby, co ma robić. Jednym słowem – zespołowa maszyna działałaby jak szwajcarski zegarek. Piękny byłby to świat, prawda?

Jednak rzeczywistość jest inna. Brak motywacji, wypalenie zawodowe, rozdrażnienie, fochy, rotacja pracowników i ciągłe napięcie na linii „szef-pracownik” – ot, dzień jak co dzień w gastronomii. Do tego dochodzą sentymentalne wspominki, że „kiedyś było lepiej” i narzekania na młodych pracowników, których często po prostu nie rozumiemy.

A gdyby tak zamiast narzekać, spojrzeć problemom prosto w oczy? Przyjrzeć się komunikacji i motywowaniu? Rozłożyć je na czynniki pierwsze, by zrozumieć, dlaczego na każdego działa co innego?

A gdyby zamiast marudzić i generalizować, że wszyscy są beznadziejni, podejść do tematu rzetelnie i zmienić nie ludzi, lecz swoje podejście, zachowania i sposób komunikacji?

Rzucamy Ci wyzwanie. Podejmiesz je?

 


PLAN SZKOLENIA

DZIEŃ I

  • Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
  • Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
  • Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
  • Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
  • Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
  • Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
  • Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
  • 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
  • Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i komunikacja?
  • Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
  • Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
  • Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi

DZIEŃ II

  • Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
  • Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
  • Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
  • Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
  • Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
  • Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
  • Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
  • Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
  • Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
  • Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
  • Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
  • Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
  • Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
  • Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
  • Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
  • Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny

 

INFORMACJE DODATKOWE:

  • Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni / 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.