SZKOLENIE KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE

Od prawidłowej komunikacji, zależy poziom motywacji!

Komunikacja interpersonalna to najważniejsza umiejętność, jakiej uczysz się w życiu. To właśnie dzięki niej tworzymy relacje, rozwijamy przedsiębiorstwa i budujemy zespoły. W idealnej restauracji, komunikacja między pracownikami a managerem/ szefem kuchni byłaby otwarta, przyjazna i profesjonalna. Dzięki doskonałemu zrozumieniu ról i obowiązków zadania na poszczególnych stanowiskach zawsze byłyby ukończone perfekcyjnie i na czas, ponieważ cały zespół, byłby w pełni poinformowany o swoich rolach i obowiązkach, które z radością i bez przypominania by wykonywał. Jednym zdaniem – wszystkie części zespołowej machiny działałyby płynnie niczym  jak nienaganny szwajcarski zegarek.

Piękny byłby to świat, prawda?

Jednak rzeczywistość jest inna. Brak motywacji, wypalenie zawodowe, zmęczenie, rozdrażnienie, nie mówienie na bieżąco co nas gryzie. Fochy, rotacja w zespole, napięcie na linii “szef-pracownik”. Czyli dzień jak co dzień gastronomicznego życia. Do tego sentymentalne wspominki “kiedyś było inaczej”. Narzekanie na pracowników młodych, których często po prostu nie rozumiemy.

A gdyby tak, zamiast narzekać stanąć z problemem oko w oko. Przyjrzeć się komunikacji i motywowaniu? Rozłożyć je na czynniki pierwsze, żeby zrozumieć jak działają te mechanizmy i dlaczego, na każdego działa co innego?

A gdyby tak zamiast marudzić i generalizować, że wszyscy są “do kitu” podejść do tematu rzetelnie i sumiennie nie zmieniając ludzi tylko własne rozumienie, zachowania i motywacje?

Rzucamy Ci wyzwanie. Podejmiesz je Managerze, Szefie Kuchni, Właścicielu?

Dzień I

  • Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
  • Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
  • Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
  • Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
  • Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
  • Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
  • Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
  • 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
  • Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i  komunikacja?
  •  Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
  • Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
  • Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi

Dzień II

  • Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
  • Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
  • Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
  • Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
  • Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
  • Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
  • Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
  • Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
  • Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
  • Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
  • Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
  • Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
  • Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
  • Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
  • Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
  • Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 2 dni/ 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.