Mając doświadczenie w branży gastronomicznej wiemy, jak sporo problemów potrafi ona przysporzyć. Akademia Gastronomii wychodzi temu naprzeciw, oferując wszechstronne doradztwo gastronomiczne oraz kompleksowe usługi otwarcia nowego lokalu.

Otwarcie obiektu gastronomicznego to skomplikowany proces, w którym należy uwzględnić wiele czynników − od pomysłu przez rzetelną ocenę sytuacji na rynku, oszacowanie kapitału, aż po wdrażanie konkretnych rozwiązań. Pomimo swej złożoności może od przebiec bezboleśnie i sprawnie − potrzebne jest tylko fachowe doradztwo poparte rzetelną wiedzą i doświadczeniem.

Otwarcie nowego obiektu gastronomicznego z Akademią pozwoli zminimalizować ryzyko na samym początku inwestycji a kompetentna, wyszkolona przez nas załoga lokalu zapewni nie tylko odpowiednią obsługę i satysfakcję gości ale przede wszystkim zyski i możliwość dalszego rozwoju.

Projekt technologiczny i dokumentacja sanitarna

  • przygotowanie projektu technologicznego
  • weryfikacja i poprawa istniejącego projektu
  • adaptacja lokalu do zmiany formy użytkowania
  • opracowanie dokumentacji sanitarnej Dobrej Praktyki Higienicznej GHP,
  • przygotowanie dokumentacji sanitarnej Dobrej Praktyki Produkcyjnej GMP
  • przeanalizowanie menu zakładu i opracowania zasad systemu HACCP wraz z analizą zagrożeń (Księga HACCP)
  • przygotowanie wymaganych procedur z uwzględnieniem systemu monitoringu
  • opracowanie niezbędnych instrukcji i rejestrów
  • wstępny audyt lokalu oraz pełne doradztwo

Analiza rentowności inwestycji

  • wstępna ocena inwestycji
  • analiza rynku inwestycji
  • przegląd i wybór odpowiedniej koncepcji gastronomicznej
  • audyt wybranego lokalu w celu oceny stanu technicznego budynku i pomieszczeń
  • opracowanie wstępnego budżetu inwestycji
  • przygotowanie harmonogramu prac
  • opracowanie prognozy sprzedaży – analiza zwrotu z inwestycji
  • opracowanie budżetu rocznego z podziałem na koszty operacyjne, koszty personelu, food cost

Wyposażenie lokalu:

  • projektowanie sali konsumenckiej
  • projektowanie baru w oparciu o ergonomię pracy
  • wyposażenie kuchni, magazynów, baru i sali konsumenckiej
  • optymalny dobór sprzętu gastronomicznego
  • wdrożenie i konfiguracja systemu sprzedażowego
  • negocjacja cen z dostawcami
  • przygotowanie zakresu obowiązków na poszczególne stanowiska

Komponowanie menu i ofert sprzedażowych:

  • analiza okolicznego rynku gastronomicznego
  • opracowanie menu zgodnego z założonym konceptem
  • przygotowanie menu napoi i wybór alkoholi
  • opracowanie karty koktajli i win
  • stworzenie oferty handlowej na imprezy okolicznościowe
  • przygotowanie analizy finansowej stworzonych ofert
  • opracowanie receptur
  • ustalenie optymalnych cen sprzedaży produktów i usług

PR i marketing lokalu

  • przygotowanie loga lokalu i materiałów graficznych
  • serwis www, sklep online
  • pozycjonowanie, gooogle ads
  • tworzenie treści reklamowych - copywriting
  • social media i tworzenie kampanii reklamowych
  • fotografia reklamowa
  • opracowanie planu i budżetu marketingowego
  • doradztwo, konsultacje, szkolenia

Zarządzanie finansami istniejących lokali:

  • analiza rzeczywistego food cost i beverage cost
  • analiza kosztów stałych i zmiennych z propozycją działań korygujących
  • analiza sprzedaży i opracowanie planu prowizyjnego
  • analiza polityki cenowej
  • weryfikacja poprawności receptur/ tworzenie receptur
  • identyfikacja i propozycja przeciwdziałania stratom
  • kontrola kosztów pracowniczych