Jeśli jesteś:
- właścicielem obiektu hotelowego,
- managerem lub kierownikiem hotelu,
- managerem lub pracownikiem działu sprzedaży,
- lub wkrótce obejmiesz jedno z tych stanowisk.
Borykasz się:
- z tym w oparciu o co i jak ustalić cele sprzedaże
- z częstym nieosiąganiem zamierzonego wyniku finansowego
- z brakiem motywacji i zaangażowania zespołu
- z zaniżonymi rachunkami Twojego personelu
I chcesz:
- wyciągnąć wnioski z wcześniejszych błędów
- sprzedawać i wyróżnić produkty najrentowniejsze
- zwiększyć obrót o co najmniej 20%
- zastosować sprawdzone metody budowania rachunku
- zmobilizować zespół, aby sprzedawał więcej
to szkolenie jest dla Ciebie!
Na szkoleniu podpowiemy, jak rozpoznać potrzeby klientów i dotrzeć do poszczególnych grup docelowych. Zdradzimy tajniki sprzedaży tak, aby zarobić więcej jednocześnie zaspokajając potrzeby Gości oraz pokażemy, jak prawidłowo zbudować strategię sprzedaży.
PLAN SZKOLENIA
- Samodzielny audyt sprzedażowy.
- Projektowanie oferty usług hotelowych – psychologia sprzedaży.
- Analiza danych sprzedażowych – rodzaje raportów z omówieniem.
- Analiza efektywności – wnioski, obszary do poprawy, programy naprawcze.
- Plan działania i wyznaczanie celu krok po kroku. Przygotowanie różnych wariantów.
- Strategia sprzedaży – cele krótko- i długoterminowe.
- Statystyka – znaczenie i zastosowanie.
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych.
- Kształtowanie cen sprzedaży na podstawie statystyk zajętości.
- Prawidłowa prezentacja oferty – układ, prezentacja ceny, triki sprzedażowe.
- Gastrofizyka w praktyce – zastosowanie czynników zewnętrznych w sprzedaży (SPA, lobby, bar).
- Programy lojalnościowe – mechanizmy i zasady tworzenia.
- Pewność siebie i jej korzystny wpływ na efektywność pracy.
- Up-selling i cross-selling podnoszący sprzedaż w Twoim obiekcie.
- Standaryzacja obsługi jako kluczowy czynnik powiększania rachunku.
- Szkolenie personelu – język wartości i zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie relacji z Gośćmi hotelowymi.
- Systemy motywacyjne dla personelu – gotowe rozwiązania.
- Zwiększenie sprzedaży – techniki opracowane w pracy w hotelarstwie.
- Dbanie o rozwój zespołu – motywacja, szkolenia, systematyczność.
- Lojalność biznesowa – z kim i jak współpracować, aby więcej zarabiać.
- Porozumienia cenowe i negocjacje stałej współpracy.
- Revenue Management – maksymalizacja wzrostu przychodów.
- MICE – kluczowy segment branży hotelarskiej i niezawodne źródło stałych dochodów.
- Tworzenie pakietów dla wycieczek podczas planowania wydarzeń.
- Kalendarz MICE – pozyskanie regularnych wydarzeń „grubych ryb”.
- Sprzedaż i organizacja eventów – możliwości wykorzystania potencjału obiektu.
- Segmentacja działu sprzedaży i tworzenie kalendarza wydarzeń sezonowych.
- Sponsoring – pozyskiwanie sponsorów, negocjacje i warunki zawieranych umów.
- Sposoby na ograniczenie kosztów organizowanych eventów.
- Cechy i formy turystyki biznesowej – segmentacja rynku.
- Analiza konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku.
- Powtarzalność jakości – sprawdzone techniki.
- Wykorzystanie potencjału obiektu w celu stworzenia unikatowej oferty.
- Budowanie relacji z Gościem biznesowym.
- Budowanie relacji jako najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży.
- Koszty stałe, zmienne i mieszane – omówienie w praktyce.
- Unikatowa wartość hotelu.
- Usługi dodatkowe – zwiększ swój zysk.
- Określenie grupy docelowej – komu chcesz sprzedawać?
- Pakiety i oferty specjalne- stworzenie unikatowej oferty.
- Pozyskiwanie Gości – nowoczesne sposoby.
- Triki sprzedażowe i zasady projektowania ceny.
- Mapa korzyści klienta i produktu – klucz do sprzedaży.
- Osiągnięcie celu sprzedażowego – umiejętność zadawania odpowiednich pytań.
- Maksymalizacja zysku w gastronomii hotelowej.
- Projektowanie zysku z karty koktajli.
- Inżynieria menu i jej zastosowanie.
- Prawidłowy układ oferty – triki sprzedażowe.
- Czynniki wpływające na wysoki Beverage Cost.
- Celebracja picia alkoholu – jak zwiększyć zainteresowanie barem w Twoim hotelu?
- Profesjonalny bar – źródło dodatkowego obrotu.
- Podstawy tworzenia receptury barmańskiej.
- Bar i jego maksymalne wykorzystanie – gotowe rozwiązania.
- Bar, który sprzedaje i do którego wracają Goście.
- Analiza raportów sprzedażowych i cykl życia produktu.
- Lobby hotelowe – miejsce dodatkowej sprzedaży.
- Różnorodność i rola pakietów sprzedażowych.
- Polityka cenowa i poziomy rabatowania dla różnych targetów Gości.
- Segmentacja Gości i gradacja cenowa.
Informacje dodatkowe:
- Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni/16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-16:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.