SZKOLENIE SKUTECZNY MARKETING TWOJEGO LOKALU
Jednodniowy warsztat – nowoczesny marketing w gastronomii jest przeznaczony dla managerów, właścicieli, kadry zarządzającej. Szkolenie udowodni, dlaczego tak ważne jest stworzenie atrakcyjnego, charakterystycznego i spójnego wizerunku restauracji.
Wielu restauratorów myśli, że wystarczy podawać dobre jedzenie, aby przyciągnąć klientów do swojego lokalu. Cóż, bardzo rzadko, ale może się tak zdarzyć. Jednakże w zdecydowanej większości przypadków osiągnięcie sukcesu to składowa wielu elementów, wśród których wchodzi marketing. Choć nie ma jednoznacznej „złotej” receptury na świetną restaurację, to niewątpliwie w zarządzaniu pomagają: dopracowana, charakterystyczna wizja marketingowa i kulinarna, pełna kontrola i doinformowane otoczenie biznesowo – medialne. Wskażemy, jak działać pomysłowo przy ograniczonych wydatkach, co w gastronomii jest zjawiskiem powszechnym.
Uczestnicy poznają skuteczne sposoby, jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę otoczenia i potencjalnych lub obecnych gości. Zrozumieją zasady skutecznego marketingu w gastronomii, a dzięki ćwiczeniom nauczą się stosować je w życiu codziennym.

Plan szkolenia
DZIEŃ I
- Marketing czy PR – co sprzedaje Twój lokal?
- Rola Public Relations – dlaczego sam marketing nie wystarczy
- Tworzenie persony i określenie odpowiedniego targetu konsumenta
- Budowanie wizerunku w praktyce – gotowe rozwiązania
- Employer branding
-
Jak odpowiedzieć na negatywny komentarz i zdobyć pozytywny
- Tożsamość marki – czym wyróżniasz się na tle konkurencji
- Key visual i jego zastosowanie w praktyce
- Rebranding, czyli transformacja Twojej marki
- Jak się zachować w trakcie kryzysu wizerunkowego?
- 6 zasad wywierania wpływu społecznego
- Kampania reklamowe i jej składowe
- Tworzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem call to action
- Najczęstsze błędy kampanii reklamowych
- Tworzenie planu marketingowego opartego o sezonowość i kalendarz
- Statystyka sprzedaży w restauracji i jej przełożenie na działania marketingowe
- Drukowanie Twoich materiałów reklamowych w praktyce
- Monitoring mediów społecznościowych
- Programy lojalnościowe i ich przykłady
- Marketing sensoryczny w Twojej restauracji – wpływaj na zachowania Gości!
- Tradycyjne metody reklamy – rodzaje, zastosowanie, efektywność
- Marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji
INFORMACJE DODATKOWE
- Ilość godzin szkoleniowych: 16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
- Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.
DZIEŃ II
- Media społecznościowe od podstaw: Facebook, Instragram, Tiktok
- Pozostałe platformy komunikacji marketingowej
- Budowanie strategii obecności w mediach społecznościowych
- Elementy składowe Twojego profilu – uzupełnianie krok po kroku
- Niezbędne aplikacje do prowadzenia Twoich sociali
- Aplikacje do obróbki zdjęć, tworzenia filmików reklamowych, komunikacji w zespole
- Darmowe narzędzie do tworzenia grafik – Canva i jej zastosowanie
- Skuteczne hasztagi na social mediach – jak je dobierać?
- Poszukiwanie contentu Twojego lokalu i inspiracji do treści
- Planowanie zadań i komunikacja w zespole przydatne aplikacje
- Facebook vs. sprawdzenie reklam Twojej konkurencji
- Przyszłość marketingu, czyli krótkie video – jak tworzyć filmiki reklamowe?
- Videomarketing – ćwiczenia praktyczne
-
Warsztat tworzenia rolek – krok po kroku
- Instagram – Twój profil od podstaw do eksperta
- Facebook Ads – tworzenie kampanii reklamowych od podstaw
- Zarządzanie budżetem i optymalizacji kampanii
- Google Ads – podstawowe możliwości, zastosowanie, narzędzia
- Trendy w marketingu i jego przyszłość
- Checklista – audyt marketingowy Twojego lokalu
- Gotowy plan działania