Szkolenie Manager Gastronomii
Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdej placówki gastronomicznej. Manager restauracji zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik, musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe czy reklamę restauracji na zewnątrz, na przykład w mediach społecznościowych oraz poprzez rozpowszechnianie ulotek reklamowych.
Dlatego też po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy szkolenie, który zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe oraz specjalistyczne przedmioty związane z obsługą konsumenta.
Uczestnicy szkolenia podczas zajęć otrzymują skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy jaka przekazywana jest na kursie.


Dzień I
- Manager gastronomii – prezentacja stanowiska
- Podstawowe funkcje zarządzania w restauracji
- Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Rekrutacja i weryfikacja umiejętności pracowników
- Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
- Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
- Mechanizm budowania autorytetu
- Komunikacja z personelem
- Narzekanie i demotywacja grupy – trudne rozmowy
- Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
Dzień III
- Profesjonalny wygląd, postawa i zachowania personelu
- Tworzenie standardu obsługi gości
- Elementy sztuki kelnerskiej, barmańskiej i sommelierskiej
- Rozwiązywanie reklamacji
- Podstawy organizacji imprez okolicznościowych
- Ankieta oczekiwań
- Przygotowanie atrakcyjnej oferty
- Umowa na organizację eventu
- Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ
Dzień V
- Omówienie kosztów stałych i zmiennych
- Food Cost i Beverage Cost
- Zasady prawidłowej iwentaryzacji
- Podstawy tworzenia receptury
- Receptura a straty w produkcji
- Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
- Kontrola kosztów w pracownicy
- Zarządzanie sprzedażą
- Kształtowanie cen sprzedaży
- Koszty wynagrodzeń i koszty pracy –wydajność i efektywność
- Analiza rentowności lokalu gastronomicznego
Dzień II
- Delegowanie zadań
- Motywowanie pracowników – kary i nagrody
- Analiza rynku gastronomicznego w Polsce
- Trendy i nowości w sztuce restauracyjnej
- Sprzedaż sugestywna – czyli jak zwiększyć obroty
- Cross selling i up selling
- Skuteczne rodzaje promocji
- Nieprawidłowości finansowe – kradzieże i przeciwdziałanie
- Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje
Dzień IV
- Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
- Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowanie
- Prawa autorskie a odtwarzanie muzyki w lokalu
- Systemy rozliczania napiwków i serwisów
- Elementy księgowości – podatki w gastronomii
- Kontrola sanitarna w restauracji – fakty i mity
- Normy Państwowej Inspekcji Sanitarnej
- System HACCP w gastronomii
INFORMACJE DODATKOWE
- Ilość godzin szkoleniowych: 40h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
- Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.