Szkolenie Manager Gastronomii

Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdej placówki gastronomicznej. Manager restauracji zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik, musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe czy reklamę restauracji na zewnątrz, na przykład w mediach społecznościowych oraz poprzez rozpowszechnianie ulotek reklamowych.

Dlatego też po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy szkolenie, który zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe oraz specjalistyczne przedmioty związane z obsługą konsumenta.

Uczestnicy szkolenia podczas zajęć otrzymują skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy jaka przekazywana jest na kursie.

Dzień I

  • Manager gastronomii – prezentacja stanowiska
  • Podstawowe funkcje zarządzania w restauracji
  • Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
  • Rekrutacja i weryfikacja umiejętności pracowników
  • Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
  • Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
  • Mechanizm budowania autorytetu
  • Komunikacja z personelem
  • Narzekanie i demotywacja grupy – trudne rozmowy
  • Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych

Dzień III

  • Profesjonalny wygląd, postawa i zachowania personelu
  • Tworzenie standardu obsługi gości
  • Elementy sztuki kelnerskiej, barmańskiej i sommelierskiej
  • Rozwiązywanie reklamacji
  • Podstawy organizacji imprez okolicznościowych
  • Ankieta oczekiwań
  • Przygotowanie atrakcyjnej oferty
  • Umowa na organizację eventu
  • Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ

Dzień V

  • Omówienie kosztów stałych i zmiennych
  • Food Cost i Beverage Cost
  • Zasady prawidłowej iwentaryzacji
  • Podstawy tworzenia receptury
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
  • Kontrola kosztów w pracownicy
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Kształtowanie cen sprzedaży
  • Koszty wynagrodzeń i koszty pracy –wydajność i efektywność
  • Analiza rentowności lokalu gastronomicznego

Dzień II

  • Delegowanie zadań
  • Motywowanie pracowników – kary i nagrody
  • Analiza rynku gastronomicznego w Polsce
  • Trendy i nowości w sztuce restauracyjnej
  • Sprzedaż sugestywna – czyli jak zwiększyć obroty
  • Cross selling i up selling
  • Skuteczne rodzaje promocji
  • Nieprawidłowości finansowe – kradzieże i przeciwdziałanie
  • Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje

Dzień IV

  • Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
  • Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowanie
  • Prawa autorskie a odtwarzanie muzyki w lokalu
  • Systemy rozliczania napiwków i serwisów
  • Elementy księgowości – podatki w gastronomii
  • Kontrola sanitarna w restauracji – fakty i mity
  • Normy Państwowej Inspekcji Sanitarnej
  • System HACCP w gastronomii

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 40h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.