Szkolenie Manager Cateringu

W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój usług cateringowych, dlatego po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy dla Państwa PIERWSZE W POLSCE szkolenie Managera Cateringu! Jest to kompleksowe szkolenie dla managerów pracujących w firmach cateringowych, zajmujących się na co dzień organizacją i obsługą eventów oraz osób planujących rozpoczęcie swojej kariery w tym zawodzie.

Profesjonalna i kreatywna kadra zarządzająca o wysokich umiejętnościach organizacyjnych to podstawa firmy cateringowej. Z doświadczenia jednak wiemy, jak ogromny jest deficyt ludzi z branży na rynku, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyć szkolenie kształtujące Managerów Cateringu, ponieważ praca podczas organizacji eventów polega na ciągłym odkrywaniu – każde wydarzenie wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań..

Dzień I

  • Manager cateringu – funkcje zarządzania w firmie cateringowej
  • Analiza rynku i określenie klienta docelowego
  • Najpopularniejsze rodzaje usług cateringowych i ich charakterystyka
  • Etapy planowania cateringu eventowego – możliwości i ograniczenia
  • Opracowanie ankiety oczekiwań zleceniodawcy
  • Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty
  • Zasady konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku
  • Zasady komponowania oferty handlowej, która sprzedaje
  • Normy prawne i kluczowe informacje w ofercie handlowej
  • Prawidłowa prezentacja oferty – układ, prezentacja ceny, triki sprzedażowe
  • Przygotowanie mailingu – układ, treść, grafiki i odnośniki
  • Trendy w gastronomii – nowoczesne rozwiązania
  • Weryfikacja ofert handlowych – warsztat

Dzień III

  • Standaryzacja pracy w firmie cateringowej
  • Schemat komunikacji i odpowiedzialności w cateringu
  • Zakres obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
  • Rodzaje kontroli i uprawienia inspektorów sanitarnych
  • Lista niezbędnych dokumentów podczas kontroli HŻŻ
  • Fakty i mity kontroli sanitarnych
  • Kontrola na zgłoszenie – zasady weryfikacji jej autentyczności
  • Przebieg niezapowiedzianej kontroli – jak się przygotować
  • Prawidłowy sposób sporządzania listy alergenów
  • Nieobecność właściciela a kontrola sanitarna – zasady postępowania
  • Wszczęcie postępowania administracyjnego – co dalej
  • Przetwory własne – jakie wytyczne trzeba spełnić, aby sprzedawać wyroby własne
  • Mrożenie produktów – kiedy jest możliwe i w jakich warunkach
  • Przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach
  • Etykietowanie przetworów i terminy przydatności do spożycia
  • Lokal gastronomiczny a świadczenie usług cateringowych – niezbędne pozwolenia
  • Tort weselny i stół wiejski vs. odpowiedzialność za zatrucia
  • Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP

 

Dzień II

  • Analiza rentowności działalności cateringowej
  • Kalkulacja surowca (food cost)
  • Kalkulacja kosztów personelu
  • Określenie kosztów operacyjnych
  • Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
  • Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych
  • Zasady ustalania ceny sprzedaży
  • Kalkulacja rentowności dowozów
  • Statystyka sprzedaży – tworzenie kalendarza promocji
  • Określenie niskiego i wysokiego sezonu
  • Food Cost i Beverage Cost
  • Analizy FOOD COST, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian
  • Podstawy tworzenia prawidłowej receptury
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
  • Inwentaryzacje miesięczne – zasady i cele

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 24h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.