Szkolenie Manager Cateringu
W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój usług cateringowych, dlatego po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy dla Państwa PIERWSZE W POLSCE szkolenie Managera Cateringu! Jest to kompleksowe szkolenie dla managerów pracujących w firmach cateringowych, zajmujących się na co dzień organizacją i obsługą eventów oraz osób planujących rozpoczęcie swojej kariery w tym zawodzie.
Profesjonalna i kreatywna kadra zarządzająca o wysokich umiejętnościach organizacyjnych to podstawa firmy cateringowej. Z doświadczenia jednak wiemy, jak ogromny jest deficyt ludzi z branży na rynku, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyć szkolenie kształtujące Managerów Cateringu, ponieważ praca podczas organizacji eventów polega na ciągłym odkrywaniu – każde wydarzenie wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań..

Dzień I
- Manager cateringu – funkcje zarządzania w firmie cateringowej
- Zakres obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Możliwości wykorzystania cateringów w lokalu gastronomicznym, case study
- Dywersyfikacja oferty restauracji – możliwości i ograniczenia
- Standaryzacja pracy w firmie cateringowej
- Schemat komunikacji i odpowiedzialności w cateringu
- Analiza rynku w cateringu i określenie klienta docelowego
- Najpopularniejsze rodzaje usług cateringowych i ich charakterystyka
- Etapy planowania cateringu – możliwości i ograniczenia
- Opracowanie ankiety oczekiwań zleceniodawcy
- Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty handlowej
- Zasady konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku
- Normy prawne i kluczowe informacje w ofercie handlowej
- Prawidłowa prezentacja oferty – układ, prezentacja ceny, triki sprzedażowe
- Trendy w gastronomii – nowoczesne rozwiązania
- Weryfikacja ofert handlowych – warsztat
Dzień II
- Analiza rentowności działalności cateringowej
- Kalkulacja surowca (food cost)
- Podstawy tworzenia prawidłowej receptury
- Kalkulacja ofert handlowych – tworzenie pakietów
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
- Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych
- Zasady ustalania ceny sprzedaży
- Kalkulacja rentowności dowozów
- Statystyka sprzedaży – tworzenie kalendarza promocji
- Food Cost i Beverage Cost
- Analizy FOOD COST, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian
- Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
- Inwentaryzacje miesięczne – zasady i cele
- Kalkulacja garmaży, wynosów świątecznych i cateringów eventowych
- Elementy techniczne cateringu, wypożyczanie i wycena zaplecza
INFORMACJE DODATKOWE
- Ilość godzin szkoleniowych: 16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
- Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.