Szkolenie Manager Cateringu

W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny rozwój usług cateringowych, dlatego po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy dla Państwa PIERWSZE W POLSCE szkolenie Managera Cateringu! Jest to kompleksowe szkolenie dla managerów pracujących w firmach cateringowych, zajmujących się na co dzień organizacją i obsługą eventów oraz osób planujących rozpoczęcie swojej kariery w tym zawodzie.

Profesjonalna i kreatywna kadra zarządzająca o wysokich umiejętnościach organizacyjnych to podstawa firmy cateringowej. Z doświadczenia jednak wiemy, jak ogromny jest deficyt ludzi z branży na rynku, dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyć szkolenie kształtujące Managerów Cateringu, ponieważ praca podczas organizacji eventów polega na ciągłym odkrywaniu – każde wydarzenie wymaga innego przygotowania, planowania czy znalezienia innych rozwiązań..

Dzień I

  • Manager cateringu – prezentacja stanowiska
  • Podstawowe funkcje zarządzania w firmie cateringowej
  • Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
  • Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie firmy
  • Mechanizm budowania autorytetu
  • Rodzaje usług cateringowych i ich charakterystyka
  • Sposoby pozyskiwania zleceń cateringowych
  • Trendy i nowości w organizacji eventów w Polsce

Dzień III

  • Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
  • Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowanie
  • Prawa autorskie a odtwarzanie muzyki podczas eventów
  • Elementy księgowości – podatki w gastronomii i cateringu
  • Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje
  • Wyjaśnienie podstawowych definicji związanych z systemem GMP, GHP oraz HACCP
  • Normy Państwowej Inspekcji Sanitarnej
  • Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji HACCP

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 32h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Dzień II

  • Etapy planowania wydarzenia – możliwości i ograniczenia
  • Opracowanie ankiety oczekiwań zleceniodawcy
  • Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty
  • Umowa na organizację przyjęcia
  • Plan miejsca i ustawienia stołów
  • Wybór i dostosowanie menu
  • Formy serwowania i rozliczania alkoholu
  • Elementy techniczne niezbędne do organizacji cateringu
  • Rozrywki gastronomiczne – nowoczesne rozwiązania

Dzień IV

  • Omówienie kosztów stałych i zmiennych firmy cateringowej
  • Food Cost i Beverage Cost
  • Zasady prawidłowej iwentaryzacji
  • Podstawy tworzenia receptury
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
  • Kontrola kosztów a pracownicy
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Kształtowanie cen sprzedaży
  • Koszty wynagrodzeń i koszty pracy – wydajność i efektywność
  • Analiza rentowności działalności cateringowej