SZKOLENIE FOOD COST

Food Cost to chyba najczęściej powtarzane i jednocześnie najbardziej niezrozumiane pojęcie w gastronomii. Co to właściwie jest i do czego służy? Czym różni się food cost od receptury? Po co mamy to analizować? Odpowiedź jest banalnie prosta! Aby w końcu zacząć zarabiać! Zarówno manager restauracji, jak i szef kuchni powinni monitować to, co dzieje się z produktami. Konsekwentna i systematyczna analiza kosztów surowców pozwoli Ci optymalizować wydatki.

Musimy także wziąć pod uwagę fakt, że food cost nie jest jedyną składową kosztów lokalu gastronomicznego. Dochodzi do nich jeszcze koszt utrzymania personelu, czynsz, opłaty za media, serwisy czy niespodziewane wypadki. Rzetelne zarządzanie kosztami pozwoli utrzymać stabilność restauracji i zmaksymalizować jej zyski. Aby skutecznie zarządzać food costem należy skupić się na jego kilku najważniejszych obszarach, tj. kalkulacji cenowej, ograniczaniu kosztów surowców, wykorzystywaniu receptur, inwentaryzacji, kosztach pracy oraz rentowności. Do obliczania wskaźnika food cost często wykorzystuje się specjalne oprogramowania, które ułatwiają kontrolę nad wydatkami, jednak nie są one konieczne.

Zacznij liczyć i zarabiać z naszą pomocą!

PLAN SZKOLENIA

  • Omówienie kosztów stałych i zmiennych
  • Food Cost i Beverage Cost
  • Zasady prawidłowej iwentaryzacji
  • Podstawy tworzenia receptury
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom
  • Kontrola kosztów w pracownicy
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Kształtowanie cen sprzedaży
  • Koszty wynagrodzeń i koszty pracy –wydajność i efektywność
  • Analiza rentowności lokalu gastronomicznego

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 6h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 15:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.