Zarządzanie sprzedażą w hotelu

Jeśli jesteś:

  • właścicielem obiektu hotelowego,
  • managerem lub kierownikiem hotelu,
  • managerem lub pracownikiem działu sprzedaży,
  • lub wkrótce obejmiesz, jedno z tych stanowisk.

Borykasz się:

  • z tym w oparciu o co i jak ustalić cele sprzedaże
  • częstym nieosiąganiem zamierzonego wyniku finansowego
  • brakiem motywacji i zaangażowania zespołu
  • zaniżonymi rachunkami Twojego personelu

I chcesz:

  • wyciągnąć wnioski z wcześniejszych błędów
  • sprzedawać i wyróżnić produkty najrentowniejsze
  • zwiększyć obrót o co najmniej 20%
  • zastosować sprawdzone metody budowania rachunku
  • zmobilizować zespół, aby sprzedawał więcej

to szkolenie jest dla Ciebie!

Na szkoleniu podpowiemy, jak rozpoznać potrzeby klientów i dotrzeć do poszczególnych grup docelowych, zdradzimy tajniki sprzedaży, tak by zarobić więcej, jednocześnie zaspokajając potrzeby Gości oraz pokażemy jak prawidłowo zbudować strategię sprzedaży. 

PLAN SZKOLENIA

  • Samodzielny audyt sprzedażowy.
  • Projektowanie oferty usług hotelowych – psychologia sprzedaży.
  • Analiza danych sprzedażowych – rodzaje raportów z omówieniem.
  • Analiza efektywności – wnioski, obszary do poprawy, programy naprawcze.
  • Plan działania i wyznaczanie celu krok po kroku. Przygotowanie różnych wariantów.
  • Strategia sprzedaży – cele krótko i długoterminowe.
  • Statystyka – znaczenie i zastosowanie.
  • Określenie produktów rentownych oraz nierentownych.
  • Kształtowanie cen sprzedaży na podstawie statystyk zajętości.
  • Prawidłowa prezentacja oferty – układ, prezentacja ceny, triki sprzedażowe.
  • Gastrofizyka w praktyce – zastosowanie czynników zewnętrznych w sprzedaży (SPA, lobby, bar).
  • Programy lojalnościowe – mechanizmy i zasady tworzenia.
  • Pewność siebie i jej korzystny wpływ na efektywność pracy.
  • Up selling i cross selling podnoszący sprzedaż w Twoim obiekcie.
  • Standaryzacja obsługi jako kluczowy czynnik powiększania rachunku.
  • Szkolenie personelu – język wartości i zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie relacji z Gośćmi hotelowymi.
  • Systemy motywacyjne dla personelu – gotowe rozwiązania.
  • Zwiększenie sprzedaży – techniki opracowane w pracy w hotelarstwie.
  • Dbanie o rozwój zespołu – motywacja, szkolenia, systematyczność.
  • Lojalność biznesowa – z kim i jak współpracować, aby więcej zarabiać.
  • Porozumienia cenowe i negocjacje stałej współpracy.
  • Revenue Management- maksymalizacja wzrostu przychodów.
  • MICE – kluczowy segment branży hotelarskiej i niezawodne źródło stałych dochodów.
  • Tworzenie pakietów dla wycieczek podczas planowania wydarzeń.
  • Kalendarz MICE – pozyskanie regularnych wydarzeń “grubych ryb”.
  • Sprzedaż i organizacja eventów – możliwości wykorzystania potencjału obiektu.
  • Segmentacja działu sprzedaży i tworzenie kalendarza wydarzeń sezonowych.
  • Sponsoring – pozyskiwanie sponsorów, negocjacje i warunki zawieranych umów.
  • Sposoby na ograniczenia kosztów organizowanych eventów.
  • Cechy i formy  turystyki biznesowej – segmentacja rynku.
  • Analiza konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku.
  • Powtarzalność jakości – sprawdzone techniki.
  • Wykorzystanie potencjału obiektu w celu stworzenia unikatowej oferty.
  • Budowanie relacji z Gościem biznesowym.
  • Budowanie relacji jako najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży.
  • Koszty stałe, zmienne i mieszane – omówienie w praktyce.
  • Unikatowa wartość hotelu.
  • Usługi dodatkowe – zwiększ swój zysk.
  • Określenie grupy docelowej – komu chcesz sprzedawać?
  • Pakiety i oferty specjalne- stworzenie unikatowej oferty.
  • Pozyskiwanie Gości – nowoczesne sposoby.
  • Triki sprzedażowe i zasady projektowania ceny.
  • Mapa korzyści klienta i produktu – klucz do sprzedaży.
  • Osiągnięcie celu sprzedażowego – umiejętność zadawania odpowiednich pytań.
  • Maksymalizacja zysku w gastronomii hotelowej.
  • Projektowanie zysku z karty koktajli.
  • Inżynieria menu i jej zastosowanie.
  • Prawidłowy układ oferty – triki sprzedażowe.
  • Czynniki wpływające na wysoki beverage cost.
  • Celebracja picia alkoholu – jak zwiększyć zainteresowanie barem w Twoim hotelu?
  • Profesjonalny bar – źródło dodatkowego obrotu.
  • Podstawy tworzenia receptury barmańskiej.
  • Bar i jego maksymalne wykorzystanie – gotowe rozwiązania.
  • Bar, który sprzedaje i do którego wracają Goście.
  • Analiza raportów sprzedażowych i cykl życia produktu.
  • Lobby hotelowe – miejsce dodatkowej sprzedaży
  • Różnorodność i rola pakietów sprzedażowych.
  • Polityka cenowa i poziomy rabatowania dla różnych targetów Gości.
  • Segmentacja Gości i gradacja cenowa.

Informacje dodatkowe:

  • Ilość godzin szkoleniowych: 2 dni / 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 16:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Szkolenie w Twoim hotelu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia