Manager hotelu

Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdego hotelu. Manager zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik,  musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To on nadaje ton i rytm pracy obiektu, odbija swoje piętno w podejściu załogi do pracy oraz ma swój udział w każdym produkcie i usłudze świadczonej przez hotel. Wpływa też na wynik ekonomiczny obiektu.

To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, kompetencje swojego personelu, a także promocje cenowe czy reklamę hotelu na zewnątrz, na przykład w mediach społecznościowych, portalach rezerwacyjnych oraz poprzez rozpowszechnianie ulotek reklamowych.

Dlatego też po dogłębnej analizie rynku stworzyliśmy szkolenie, który zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe oraz specjalistyczne przedmioty związane z obsługą konsumenta.

PLAN SZKOLENIA

  • Drzewo przychodów obiektu hotelowego.
  • Formy wyróżnienia się na rynku hotelarskim.
  • Analiza kosztów i ocena rentowności obiektu.
  • Dywersyfikacja przychodu obiektu a zasada Pareto 80/20.
  • Statystyka sprzedaży i jej zastosowanie.
  • Co Ci mówi Twój raport sprzedaży – wyciągamy wnioski.
  • Planowanie sprzedaży poprzez wyselekcjonowanie grup docelowych.
  • Standaryzacja sprzedaży działowej.
  • Tworzenie planu działania w oparciu o odpowiednie grupy docelowe.
  • Strategia działań marketingowych i tworzenie kalendarza wydarzeń.
  • Samodzielny audyt Twojego obiektu – warsztat.
  • Audyt zarządzania i organizacji pracy.
  • Weryfikacja poprawności planu sprzedażowego.
  • Przegląd strategii marketingowej i jej gałęzi.
  • Analiza ofert M.I.C.E, okolicznościowych, biznesowych, indywidualnych.
  • Badanie poziomu konkurencyjności rynkowej.
  • Podstawowe funkcje zarządzania hotelem.
  • Break-even point czyli ile musisz zarobić, aby pokryć koszty.
  • Układamy hotel od nowa – hierarchia i schemat organizacji.
  • Mapa komunikacji międzydziałowej i odpowiedzialności w zespole.
  • Cele i zadania poszczególnych działów.
  • Zarządzanie pokoleniem X, Y, Z – różnice pokoleniowe, a styl pracy.
  • Odprawy dzienne, tygodniowe, miesięczne i kwartalne.
  • Standaryzacja pracy poszczególnych działów.
  • Budowanie świadomości pracowników a wizerunek marki.
  • „Pracownicy zatrudniają się w firmie, a odchodzą od managerów” – czyli sztuka budowania autorytetu w zespole.
  • 4 etapy prawidłowej komunikacji w zespole jako element budowania autorytetu.
  • Jak delegować zadania, by zbudować zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności.
  • Motywowanie pracowników – case study.
  • Wizytówka hotelu – profesjonalny recepcjonista.
  • Standaryzacja meldowania i wymeldowania Gości.
  • Sprzedaż pakietowa, cross selling i up selling.
  • Budowanie relacji jako najskuteczniejsze narzędzie sprzedaży.
  • Reklamacje i procedura ich rozwiązywania.
  • Eventy jako istotny dział sprzedaży – pakiety, usługi dodatkowe, oferty specjalne.
  • Możliwości wykorzystania eventów w branży hotelarskiej – case study.
  • Zadanie i cel działu sprzedaży – kanały sprzedaży bezpośredniej i pośredniej.
  • Rodzaje niezbędnych ofert handlowych w obiekcie.
  • Sztuka tworzenia pakietów dla odpowiednich grup docelowych.
  • Planowanie kalendarza wydarzeń, promocji i pakietów specjalnych.
  • Ankieta oczekiwań jako narzędzie budowania wizerunku.
  • Prawidłowa kalkulacja ofert handlowych  tworzenie pakietów.
  • Elementy oferty, która sprzedaje – analiza Twojej oferty.
  • Psychologiczne aspekty ceny – techniki sporządzania oferty, która sprzedaje.
  • Normy prawne i niezbędne informacje w propozycji handlowej.
  • FAQ – narzędzie zamykające sprzedaż.
  • Platformy pośredniczące w sprzedaży – plusy i minusy.
  • RODO w hotelu – przewodnik po ochronie danych osobowych.
  • Trendy i nowości w hotelarstwie.

Informacje dodatkowe:

  • Ilość godzin szkoleniowych: 3 dni/ 24h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Szkolenie w Twoim hotelu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia