Sprzedaż Sugerowana
Efektywny pracownik to ten, który potrafi obsłużyć Gościa tak, aby uzyskać wysoki rachunek i sprawić, że Gość będzie chciał wrócić. O tym jak to robić, budowaniu efektywnej relacji z Gościem oraz technikach sprzedaży sugerowanej dowiesz się na tym praktycznym szkoleniu. Będziesz miał też możliwość przećwiczenia nabytej wiedzy, podczas Twojego dnia pracy w restauracji.
Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji. Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji ale również napiwki kelnerów.

Dzień I
- Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
- Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
- Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
- Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
- Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami?
- Psychologia obsługi klienta
- Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta
- Typologia „trudnych klientów”
- „Osobowościowa geneza” trudnego klienta
- Sposoby postępowania z różnymi klientami
- Zwroty pro i anty sprzedażowe
- Metody prezentacji produktu
- Nawiązane kontaktu (subiektywizm oceniania innych, dostrajanie, kontrola komunikacji niewerbalnej, budowanie relacji)
- Identyfikacja typu, sytuacji i dążeń klienta (techniki zadawania pytań, trafna ocena innych, kontrola komunikacji werbalnej, aktywne słuchanie, przeciwdziałanie błędom w komunikacji)
- Prezentacja rozwiązania (mocna prezentacja, budowanie argumentacji handlowej i cenowej, przekonywanie)
- Reakcja na obiekcje (kontrola emocji, kontrola komunikacji niewerbalnej, asertywne komunikowanie się, techniki wywierania wpływu, negocjacje cenowe)
- Zamknięcie kontaktu (techniki ”zamknięcia”, reakcja na manipulację, budowanie relacji, techniki wywierania wpływu)
- Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
- Wdrożenie rozwiązań
- Skuteczne techniki finalizacji
INFORMACJE DODATKOWE
- Ilość godzin szkoleniowych: 8h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
- Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.