Sprzedaż Sugerowana

Efektywny pracownik to ten, który potrafi obsłużyć Gościa tak, aby uzyskać wysoki rachunek i sprawić, że Gość będzie chciał wrócić. O tym jak to robić, budowaniu efektywnej relacji z Gościem oraz technikach sprzedaży sugerowanej dowiesz się na tym praktycznym szkoleniu. Będziesz miał też możliwość przećwiczenia nabytej wiedzy, podczas Twojego dnia pracy w restauracji.

Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład wina do posiłku), ale również na pomocy Gościowi w wyborze dań, z których będzie zadowolony i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla restauracji. Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski restauracji ale również napiwki kelnerów.

Dzień I Teoria

  • Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
  • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
  • Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami?
  • Psychologia obsługi klienta
  • Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta
  • Typologia „trudnych klientów”
  • „Osobowościowa geneza” trudnego klienta
  • Sposoby postępowania z różnymi klientami
  • Zwroty pro i anty sprzedażowe
  • Metody prezentacji produktu

INFORMACJE DODATKOWE

  • Ilość godzin szkoleniowych: 10h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zapewniamy całodzienną przerwę kawową oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.

Dzień II Ćwiczenia praktyczne

  • Nawiązane kontaktu (subiektywizm oceniania innych, dostrajanie, kontrola komunikacji niewerbalnej, budowanie relacji)
  • Identyfikacja typu, sytuacji i dążeń klienta (techniki zadawania pytań, trafna ocena innych, kontrola komunikacji werbalnej, aktywne słuchanie, przeciwdziałanie błędom w komunikacji)
  • Prezentacja rozwiązania (mocna prezentacja, budowanie argumentacji handlowej i cenowej, przekonywanie)
  • Reakcja na obiekcje (kontrola emocji, kontrola komunikacji niewerbalnej, asertywne komunikowanie się, techniki wywierania wpływu, negocjacje cenowe)
  • Zamknięcie kontaktu (techniki ”zamknięcia”, reakcja na manipulację, budowanie relacji, techniki wywierania wpływu)
  • Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie
  • Wdrożenie rozwiązań
  • Skuteczne techniki finalizacji