Efektywny pracownik to ten, który potrafi obsłużyć Gościa tak, aby uzyskać wysoki rachunek i sprawić, że Gość będzie chciał wrócić. O tym, jak to robić, o budowaniu efektywnej relacji z Gościem oraz technikach sprzedaży sugerowanej dowiesz się na tym praktycznym szkoleniu. Będziesz miał też możliwość przećwiczenia nabytej wiedzy, podczas Twojego dnia pracy w hotelu.
Sprzedaż sugerowana nie polega tylko na dodatkowej sprzedaży (na przykład śniadania do noclegu lub pobytu w SPA), ale również na pomocy Gościowi w wyborze usług, z których będzie zadowolony i które jednocześnie przyniosą jak największe zyski (marże) dla obiektu. Dobrze przeprowadzona sprzedaż sugerowana zwiększa zadowolenie Gościa, zyski hotelu, ale również napiwki pracowników.
PLAN SZKOLENIA
- Wprowadzenie do etyki sprzedaży.
- Uwolnij swój potencjał sprzedaży.
- Łańcuch sprzedażowy i jego kluczowe aspekty.
- Programy lojalnościowe – mechanizmy i zasady tworzenia.
- Pewność siebie i jej korzystny wpływ na efektywność pracy.
- Up-selling i cross-selling podnoszący sprzedaż w Twoim obiekcie.
- Budowanie rachunku – skuteczne techniki sprzedaży.
- Standaryzacja obsługi jako kluczowy czynnik powiększania rachunku.
- Język wartości i zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie relacji z Gośćmi hotelowymi.
- Ekspresja i modulacja głosu podczas rozmowy sprzedażowej.
- Właściwy styl komunikacji, aby skutecznie zwiększać rachunek.
- Na co zwracać uwagę, aby nigdy nie przegapić potencjalnej sprzedaży.
- Kluczowe sygnały zakupowe Gości.
- Czynniki wpływające na wyróżnienie się jakością obsługi recepcji.
- Nastawienie – fundament pozytywnych relacji.
- Wnikliwe budowanie prawdziwych relacji i korzyści finansowe.
- Język korzyści – co to jest i jak z niego korzystać?
- Sztuka budowania relacji jako główny czynnik zwiększający sprzedaż i klucz do zyskania stałych Gości.
- Odpowiadanie na potrzeby Gości językiem korzyści.
- Zwiększanie grona stałych klientów – aktywna sprzedaż.
- Ustalenie celów i strategii sprzedażowych.
- Powtarzalność obsługi jako narzędzie do kreowania wizerunku firmy.
- Jak wchodzić w interakcje z Gośćmi, aby zmaksymalizować możliwości sprzedaży.
- Odkrywanie, zaspokajanie i przekraczanie oczekiwań Gości hotelowych.
- Ścieżki postępowań ukierunkowane pod konkretnych Gości.
- Identyfikacja potrzeb Gości – sztuka słuchania.
- Indywidualne podejście do Gości – nauka rozpoznawania potrzeb. .
- System zarządzania relacjami z Gośćmi.
- Sprawdzone procesy sprzedaży telefonicznej.
- Rozmowa telefoniczna – schemat i kluczowe momenty.
- Budowanie marki przez telefon.
- Profesjonalna etykieta telefoniczna.
- Rozmowa telefoniczna – kreowanie marki przez telefon.
- Prezentacja rozwiązania (mocna prezentacja, budowanie argumentacji handlowej i cenowej, przekonywanie).
- Jak dyplomatycznie i sprawnie radzić sobie z obiekcjami Gości?
- Opanowanie i koncentracja w trudnych sytuacjach – plan działania.
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami podczas sprzedaży?
- Przewidywalna ścieżka zamknięcia sprzedaży.
- Manipulacja jako narzędzie klientów – identyfikacja i zapobieganie.
- Techniki zamykania rachunku.
- Systemy motywacyjne dla personelu – gotowe rozwiązania.
- Programy lojalnościowe – mechanizmy i zasady tworzenia.
- Słowniczek – kluczowe słowa i sformułowania sprzedażowe w branży hotelowej.
Informacje dodatkowe:
- Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni/16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.