Jednodniowy warsztat – nowoczesny marketing w gastronomii jest przeznaczony dla managerów, właścicieli, kadry zarządzającej. Szkolenie udowodni, dlaczego tak ważne jest stworzenie atrakcyjnego, charakterystycznego i spójnego wizerunku restauracji.
Wielu restauratorów myśli, że wystarczy podawać dobre jedzenie, aby przyciągnąć gości do swojego lokalu. Cóż, bardzo rzadko, ale może się tak zdarzyć. Jednakże w zdecydowanej większości przypadków osiągnięcie sukcesu to składowa wielu elementów, wśród których wchodzi marketing. Choć nie ma jednoznacznej „złotej” receptury na świetną restaurację, to niewątpliwie w zarządzaniu pomagają: dopracowana, charakterystyczna wizja marketingowa i kulinarna, pełna kontrola i doinformowane otoczenie biznesowo – medialne. Wskażemy, jak działać pomysłowo przy ograniczonych wydatkach, co w gastronomii jest zjawiskiem powszechnym.
Uczestnicy poznają skuteczne sposoby, jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę otoczenia i potencjalnych lub obecnych gości. Zrozumieją zasady skutecznego marketingu w gastronomii, a dzięki ćwiczeniom nauczą się stosować je w życiu codziennym.
PLAN SZKOLENIA
- Marketingowe drzewo, na ilu gałęziach siedzisz?
- Marketing czy PR – co sprzedaje Twój lokal?
- Rola Public Relations – dlaczego sam marketing nie wystarczy
- Tworzenie persony i określenie odpowiedniego targetu konsumenta
- Nie pokazuj pustych krzeseł – budowanie wizerunku w praktyce
- Zespół jako ważne ogniwo marketingowe
- Komunikacja – kto, kiedy i jak odbiera telefon, odpisuje na wiadomości Gości?
- Whatsupp i Autoresponder jako pomocne aplikacje do komunikacji
- Tożsamość marki – czym wyróżniasz się na tle konkurencji
- Key visual i jego zastosowanie w praktyce
- Komentarze i opinie – jak odpowiedzieć na negatywny komentarz i jak zdobyć pozytywny
- Kampania reklamowe i jej składowe
- Tworzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem call to action
- Najczęstsze błędy kampanii reklamowych
- Statystyka sprzedaży w restauracji i jej przełożenie na plan marketingowy
- Warsztat: tworzymy plan marketingowy oparty o sezonowość i kalendarz
- Drukowanie Twoich materiałów reklamowych w praktyce
- Marketing sensoryczny w Twojej restauracji – wpływaj na zachowania Gości!
- Tradycyjne metody reklamy – rodzaje, zastosowanie, efektywność
- Marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji
- 6 zasad wywierania wpływu społecznego
- Programy lojalnościowe i ich przykłady
- Media społecznościowe od podstaw: Facebook, Instagram, Tiktok
- Gdzie, kiedy i ile publikować ?
- Monitoring mediów społecznościowych
- Budowanie strategii obecności w mediach społecznościowych
- składowe Twojego profilu – uzupełnianie krok po kroku
- Niezbędne aplikacje do prowadzenia Twoich sociali
- Aplikacje do obróbki zdjęć, tworzenia filmików reklamowych
- Darmowe narzędzie do tworzenia grafik – Canva i jej zastosowanie
- Skuteczne hasztagi na social mediach – jak je dobierać?
- Poszukiwanie contentu Twojego lokalu i inspiracji do treści
- Instagram – Twój profil od podstaw
- Zyskaj dostęp do muzyki na Instagramie
- Zmieniaj kolor tła udostępnianych relacji i
- dbaj o spójność profilu
- Warsztat: Rolki krok po kroku / polubisz szybkie i rolki z szablonów!
- Facebook Ads – tworzenie kampanii reklamowych od podstaw
- Google Ads – podstawowe możliwości, zastosowanie, narzędzia
- Trendy w marketingu i jego przyszłość
- Checklista – audyt marketingowy Twojego lokalu
Informacje dodatkowe:
- Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia kursów Marketing 2.0, skuteczny marketing twojego lokalu oraz pozyskiwania zleceń eventowych tak, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice Twojej restauracji. Szkolenie możesz powiększyć o audyt marketingowy, który pozwoli na szczegółową analizę i optymalizację działań reklamowych oraz dostarczy wartościowych wskazówek dotyczących strategii marketingowej.
- Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez marketingowy research, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
- Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.