Dwudniowe warsztaty ze skutecznego marketingu Twojego hotelu są przeznaczone dla managerów, właścicieli, kadry zarządzającej. Szkolenie udowodni, dlaczego tak ważne jest stworzenie atrakcyjnego, charakterystycznego i spójnego wizerunku hotelu.
Wiele osób myśli, że wystarczy posiadać ładny hotel, aby przyciągnąć klientów do swojego obiektu. Cóż, bardzo rzadko, ale może się tak zdarzyć. Jednakże w zdecydowanej większości przypadków osiągnięcie sukcesu to składowa wielu elementów, w skład których wchodzi marketing. Choć nie ma jednej, „złotej” receptury na świetny hotel, to niewątpliwie w zarządzaniu pomagają: dopracowana, charakterystyczna wizja marketingowa, pełna kontrola i doinformowane otoczenie biznesowo-medialne. Wskażemy, jak działać pomysłowo przy ograniczonych środkach, co w obecnych czasach jest zjawiskiem powszechnym.
Uczestnicy poznają skuteczne sposoby, jak przyciągnąć i zatrzymać uwagę otoczenia oraz potencjalnych lub obecnych gości. Zrozumieją zasady skutecznego marketingu w hotelarstwie, a dzięki ćwiczeniom nauczą się stosować je w życiu codziennym.
PLAN SZKOLENIA
- Marketing czy PR – czego potrzebuje Twój hotel?
- Rola Public Relations – dlaczego sam marketing nie wystarczy.
- Tworzenie persony i określenie odpowiedniego targetu konsumenta.
- Budowanie wizerunku w praktyce – gotowe rozwiązania.
- Employer branding.
- Jak odpowiedzieć na negatywny komentarz i zdobyć pozytywny.
- Tożsamość marki – czym wyróżniasz się na tle konkurencji.
- Key visual i jego zastosowanie w praktyce.
- Rebranding, czyli transformacja Twojej marki.
- Jak się zachować w trakcie kryzysu wizerunkowego?
- 6 zasad wywierania wpływu społecznego.
- Kampania reklamowe i jej składowe.
- Tworzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem call to action.
- Najczęstsze błędy kampanii reklamowych.
- Tworzenie planu marketingowego opartego o sezonowość i kalendarz.
- Statystyka sprzedaży w obiekcie hotelowym i jej przełożenie na działania marketingowe.
- Drukowanie Twoich materiałów reklamowych w praktyce.
- Monitoring mediów społecznościowych.
- Programy lojalnościowe i ich przykłady.
- Marketing sensoryczny w Twoim hotelu – wpływaj na zachowania Gości!
- Tradycyjne metody reklamy – rodzaje, zastosowanie, efektywność.
- Marketing szeptany – siła poleceń, ocen i referencji.
- Media społecznościowe od podstaw: Facebook, Instragram, Tiktok.
- Pozostałe platformy komunikacji marketingowej.
- Budowanie strategii obecności w mediach społecznościowych.
- składowe Twojego profilu – uzupełnianie krok po kroku.
- Niezbędne aplikacje do prowadzenia Twoich sociali.
- Aplikacje do obróbki zdjęć, tworzenia filmików reklamowych, komunikacji w zespole.
- Darmowe narzędzie do tworzenia grafik – Canva i jej zastosowanie.
- Skuteczne hasztagi na social mediach – jak je dobierać?
- Poszukiwanie contentu Twojego hotelu i inspiracji do treści.
- Planowanie zadań i komunikacja w zespole – przydatne aplikacje.
- Facebook vs. sprawdzenie reklam Twojej konkurencji.
- Przyszłość marketingu, czyli krótkie video – jak tworzyć filmiki reklamowe?
- Videomarketing – ćwiczenia praktyczne.
- Warsztaty z tworzenia rolek – krok po kroku.
- Instagram – Twój profil od podstaw do eksperta.
- Facebook Ads – tworzenie kampanii reklamowych od podstaw.
- Zarządzanie budżetem i optymalizacji kampanii.
- Google Ads – podstawowe możliwości, zastosowanie, narzędzia.
- Trendy w marketingu i jego przyszłość.
- Checklista – audyt marketingowy Twojego lokalu.
- Gotowy plan działania.
Informacje dodatkowe:
- Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni/16h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.