Skuteczne Zarządzanie Pracownikami w Praktyce

„Kiedyś było lepiej!”, „Młodzi ludzie są roszczeniowi i do niczego się nie nadają!” – słyszymy to codziennie od właścicieli i managerów na każdym szkoleniu.
Tylko czy na pewno problem leży po stronie pracowników?
Może po prostu w Twojej firmie brak zasad, procedur, regulaminów?
Może kiedy zatrudniałeś pracowników, nie przedstawiłeś im swoich zasad?
Może Twoi pracownicy są zdemotywowani, sądząc, że tylko na nich narzekasz i nigdy nie doceniasz?
A może po prostu brakuje u Ciebie komunikacji?

Nie ma złych zespołów. Najczęściej te „złe” nie są prawidłowo zarządzane.

Z przyjemnością udowodnimy, że młodzi ludzie są ogromną siłą i potencjałem na rynku pracy! Pod warunkiem, że się do nich odpowiednio podejdzie. Właśnie tego chcemy Cię nauczyć. Na tym szkoleniu, które prowadzimy warsztatowo i praktycznie, nauczysz się, jak zbudować zaangażowany zespół, który nie ucieka po miesiącu pracy. Pokażemy Ci jak mądrze stawiać granice, jasno komunikować swoje oczekiwania i konsekwentnie budować autorytet. Nauczysz się, jak stworzyć zespół, który pracuje samodzielnie, wie czego od niego oczekujesz i nie wymaga Twojej ciągłej kontroli. Dzięki temu odzyskasz spokój, więcej czasu i zyskasz pewność, że masz wokół siebie ludzi, na których naprawdę możesz polegać.

To nie suche regułki, tylko realne rozwiązania, które sami wielokrotnie wdrażaliśmy w hotelastwie – skutecznie i z sukcesami. Dyskutujemy, proponujemy rozwiązania analizując wszystkie za i przeciw, aby każdy z Was dobrał rozwiązanie najbardziej pasujące do Waszego stylu zarządzania. Bo czy istnieje tylko jedna metoda? Oczywiście nie!

 

  • Dla kogo?

Dla właścicieli hoteli i managerów, którzy chcą mieć zespół, z którym da się zbudować trwałe relacje – a nie tylko przetrwać sezon.
Dla osób zarządzających personelem, które chcą przestać gasić pożary i zacząć aktywnie działać.
Dla liderów, którzy chcą mieć samodzielny i zmotywowany zespół, pracujący bez ciągłej kontroli.

 

  • Co zyskasz?

Zgrany, samodzielny zespół, który jasno zna swoje zadania i skutecznie realizuje Twoje oczekiwania.
Umiejętność skutecznego motywowania i angażowania pracowników różnych pokoleń, wykorzystując ich potencjał.
Konkretne narzędzia, które przełożą się na mniej konfliktów, więcej czasu, spokoju i pewność, że masz obok siebie ludzi, na których możesz liczyć.

PLAN SZKOLENIA

  • Różnice pokoleniowe – pokolenie XYZ na rynku pracy
  • Jak przekuć wiedzę o pokoleniach w sukces, strategię firmy i zysk?
  • Wartości motywujące młodych pracowników i budujące ich zaangażowanie
  • Public Relations jako zarządzanie komunikacją pomiędzy marką a jej pracownikami
  • Jak zbudować markę, w której pracownicy chcą pracować?
  • Budowanie tożsamość organizacji
  • Narzędzia do budowania relacji z pracownikami i ich otoczeniem
  • Podstawy kreowania wizerunku – postrzeganie Ciebie i Twojej firmy
  • Zarządzanie budowaniem osobowości i persony dla Twojej firmy
  • Świadome budowanie autorytetu w zespole poprzez system wartości
  • Klasyfikacje, czynniki i budowanie strategii firmy
  • Dostosowanie się do zmian w zarządzaniu dzięki nowym trendom i zmianom na rynku pracy
  • Zarządzanie przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: jak nie przegapić sukcesu!
  • Jak zarządzać zaletami i wadami konkurencji, swoimi i naszej firmy
  • Kompleksowe zarządzanie jakością
  • Kaizen – znaczenie terminu, cel, działania
  • Zespół pracowników, kiedy może zdziałać więcej? Wady i zalety.
  • Expose właściciela/managera jako najważniejsze narzędzie w zarządzaniu
  • Wartości firmy
  • Zachowania, których nie będziemy tolerować
  • Postawy i zachowania, które będziemy doceniać
  • Dobór współpracowników i nauka bezwzględnego egzekwowania expose
  • Standaryzacja pracy restauracji
  • Wykształcenie nawyku
  • Podstawowe cele i zalety standaryzacji
  • Czym jest jakość?
  • Co powinien zawierać dokument standaryzacyjny?
  • Co należy standaryzować w hotelu?
  • System kar i nagród w obiekcie hotelowym
  • Jak motywować pracowników?
  • Zestaw psychologicznych narzędzi szefa
  • Jak rozróżnić i radzić sobie z „narzekaczem” i „marudą”
  • Zasady rozmowy z „narzekaczem” i z pracownikiem, który popełnił błąd
  • Targowanie szefowskie. Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji
  • Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
  • Jak zbudować zaangażowany zespół?
  • Możliwości rozwoju jako dodatkowy motywator
  • Delegowanie zadań jako istotny czynnik rozwoju firmy
  • Dostrzeganie potencjału i talentu
  • Jak zbudować zaangażowanie i poczucie samodzielności oraz odpowiedzialności u pracowników?
  • Regulamin firmy i sposoby jego egzekwowania
  • Rola Opiekuna jako narzędzie do szybkiego osiągnięcia efektywności
  • Rozmowa rekrutacyjna – krok po kroku
  • Wprowadzenie pracownika do pracy
  • Marka pracodawcy – kluczowy czynnik skuteczności rekrutacji
  • Atrakcyjny pracodawca to coś więcej niż atrakcyjne wynagrodzenie
  • Sytuacja rynku pracy – nie taka straszna jak ją malują
  • Organizacja pracy jako kluczowy czynnik rekrutacji
  • Gdzie szukać pracowników? Sprawdzone kanały
  • Tworzenie atrakcyjnej oferty pracy
  • Sposoby na praktyczną weryfikację umiejętności kandydatów

Informacje dodatkowe:

  • Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia planów standaryzacji pracy oraz szkolenia z zarządzania tak, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice Twojej restauracji. Szkolenie możesz powiększyć o audyt zarządzania, który pozwoli na szczegółową analizę i optymalizację działań oraz dostarczy wartościowych wskazówek dotyczących zarządzania zespołem Twojego biznesu.
  • Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez marketingowy research, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
  • Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.

Szkolenie w Twoim hotelu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia