Kontrola Sanepidu Krok po Kroku

Prowadzenie lokalu gastronomicznego wiąże się z regularnymi kontrolami Inspekcji Sanitarnej. Ich celem jest ochrona konsumentów przed chorobami, zatruciami, zakażeniem bakteriami. Zazwyczaj wizyta sanepidu dostarcza nam dużo stresu i emocji, zwłaszcza w ostatnim czasie. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, warto poznać najważniejsze przepisy, uprawnienia inspektorów sanitarnych oraz sprawdzone i skuteczne rozwiązania.

Podczas szkolenia udzielamy porad i proponujemy rozwiązania, które nie wychodzą poza ramy wymogów i wytycznych narzucanych przez przepisy. Pozwól, że  bezboleśnie i z promiennym uśmiechem na twarzy przeprowadzimy Cię przez zawiły świat nudnych przepisów, wymogów i biurokracji, których sensu zupełnie nie rozumiesz.

PLAN SZKOLENIA

  • Rodzaje kontroli i uprawienia inspektorów sanitarnych
  • Lista niezbędnych dokumentów podczas kontroli HŻŻ
  • Fakty i mity kontroli sanitarnych
  • Kontrola na zgłoszenie – zasady weryfikacji jej autentyczności
  • Przebieg niezapowiedzianej kontroli – jak się przygotować
  • Prawidłowy sposób sporządzania listy alergenów
  • Nieobecność właściciela a kontrola sanitarna – zasady postępowania
  • Wszczęcie postępowania administracyjnego – co dalej
  • Przetwory własne – jakie wytyczne trzeba spełnić, aby sprzedawać wyroby własne
  • Mrożenie produktów – kiedy jest możliwe i w jakich warunkach
  • Przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach
  • Lokal gastronomiczny a świadczenie usług cateringowych – niezbędne pozwolenia
  • Kontrola sanitarna w food truckach
  • Tort weselny i stół wiejski vs. odpowiedzialność za zatrucia
  • Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP
  • Panel dyskusyjny

Informacje dodatkowe:

  • Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia z audytem sanitarnym, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice danej restauracji. O szczegóły zapytaj naszego doradcę.
  • Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez ankietę oczekiwań, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
  • Realizujemy szkolenia w formie jednodniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.

Szkolenie w Twoim lokalu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia

Szkolenie w Twoim hotelu - zapytanie z formularza