Jedzenie jest jedną z podstawowych przyjemności dla każdego człowieka. Dobry posiłek i świetny serwis potrafią czynić cuda. Można to zaobserwować w każdej restauracji. Zadowolony Gość zostawi spory napiwek, odwiedzi nas ponownie i przyprowadzi znajomych.
Kurs kelnerski dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie przedstawiamy zasady obsługi Gości indywidualnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na restauracyjny savoir vivre oraz techniczne umiejętności naszych słuchaczy. Kurs zawiera takie elementy jak: obsługa konsumenta, serwis dań, serwis wina i inne istotne zagadnienia.
Podczas drugiego etapu kursu przybliżamy zagadnienia związane z obsługą imprez okolicznościowych, organizacji bankietów, obsługi konferencji, przerw kawowych i innych istotnych zagadnień związanych z obsługą imprez zorganizowanych.
PLAN SZKOLENIA
- Predyspozycje zawodowe i cechy osobowościowe kelnera
- Prezencja kelnera
- Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi gości
- Systemy obsługi kelnerskiej
- Metody obsługi (niemiecka, francuska, angielska, rosyjska)
- Ogólne zasady obsługi konsumenta
- Wspólne tworzenie standardu obsługi – powitanie, wskazanie miejsca, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, realizacja rachunku, pożegnanie gości
- Sprzedaż sugestywna – skuteczne sposoby powiększania rachunku
- Sposoby postępowania z różnymi klientami
- Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
- Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
- Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
- Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
- Budowanie rachunku – sprzedaż sugerowana
- Cross selling i up selling dla obsługi kelnerskiej
- Nakrycia specjalne podczas imprez okolicznościowych
- Techniki obsługi gości podczas spotkań zorganizowanych
- Prawidłowe ustawianie bufetu i eksponowanie potraw
- Ćwiczenia praktyczne
Informacje dodatkowe:
- Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia kursów kelnerskich, technik sprzedaży sugerowanej oraz standardów pracy sali, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice danej restauracji.
- Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez ankietę oczekiwań, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
- Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.