Kelnerskie

Jedzenie jest jedną z podstawowych przyjemności dla każdego człowieka. Dobry posiłek i świetny serwis potrafią czynić cuda. Można to zaobserwować w każdej restauracji. Zadowolony Gość zostawi spory napiwek, odwiedzi nas ponownie i przyprowadzi znajomych.

Kurs kelnerski dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie przedstawiamy zasady obsługi Gości indywidualnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na restauracyjny savoir vivre oraz techniczne umiejętności naszych słuchaczy. Kurs zawiera takie elementy jak: obsługa konsumenta, serwis dań, serwis wina i inne istotne zagadnienia.

Podczas drugiego etapu kursu przybliżamy zagadnienia związane z obsługą imprez okolicznościowych, organizacji bankietów, obsługi konferencji, przerw kawowych i innych istotnych zagadnień związanych z obsługą imprez zorganizowanych.

PLAN SZKOLENIA

  • Predyspozycje zawodowe i cechy osobowościowe kelnera
  • Prezencja kelnera
  • Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi gości
  • Systemy obsługi kelnerskiej
  • Metody obsługi (niemiecka, francuska, angielska, rosyjska)
  • Ogólne zasady obsługi konsumenta
  • Wspólne tworzenie standardu obsługi – powitanie, wskazanie miejsca, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, realizacja rachunku, pożegnanie gości
  • Sprzedaż sugestywna – skuteczne sposoby powiększania rachunku
  • Sposoby postępowania z różnymi klientami
  • Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
  • Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
  • Budowanie rachunku – sprzedaż sugerowana
  • Cross selling i up selling dla obsługi kelnerskiej
  • Nakrycia specjalne podczas imprez okolicznościowych
  • Techniki obsługi gości podczas spotkań zorganizowanych
  • Prawidłowe ustawianie bufetu i eksponowanie potraw
  • Ćwiczenia praktyczne

Informacje dodatkowe:

  • Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia kursów kelnerskich, technik sprzedaży sugerowanej oraz standardów pracy sali, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice danej restauracji.
  • Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez ankietę oczekiwań, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
  • Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.

Szkolenie w Twoim lokalu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia

Szkolenie w Twoim hotelu - zapytanie z formularza