Duży obrót nie gwarantuje dużego zysku. A duża liczba organizowanych przyjęć może nie satysfakcjonować nas finansowo. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że za zysk odpowiada nie tylko obrót, ale i zarządzanie kosztami.
Szkolenie „Kalkulacja imprez okolicznościowych” to kurs, który stworzyliśmy dla szefów kuchni, managerów i właścicieli lokali gastronomicznych organizujących eventy.
Pokażemy Ci, jak dokonać podziału kosztów, prawidłowo stworzyć receptury i zarządzać kosztami produkcji. W jaki sposób prawidłowo policzyć koszty pracowników, koszty utrzymania lokalu jak i koszty surowca. Następnie przeprowadzimy Cię przez zawiły świat kształtowania cen sprzedaży, prezentację oferty oraz zarządzania sprzedażą.
PLAN SZKOLENIA
- Analiza kosztów lokalu gastronomicznego
- Określenie minimalnego i oczekiwanego obrotu
- Sposób na wyróżnienie się na rynku – zasady konkurencyjności
- Prawidłowa receptura gastronomiczna – szablon z omówieniem
- Kalkulacja surowca (food cost)
- Kalkulacja kosztów personelu
- Określenie kosztów operacyjnych
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
- Zarządzanie produkcją i eliminacja strat produkcyjnych
- Zasady ustalania ceny sprzedaży
- Rodzaje skutecznych promocji
- Statystyka sprzedaży – tworzenie kalendarza promocji
- Określenie niskiego i wysokiego sezonu
- Zarządzanie sprzedażą oraz sztuka tworzenia ofert handlowych
- Budżetowanie i rozliczanie promocji
Informacje dodatkowe:
- Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość połączenia kursów kalkulacja imprez okolicznościowych z elementami budowania oferty okolicznościowej, organizacji i koordynacji, która jest częścią szkolenia manager obiektu weselnego tak, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice Twojej restauracji. Szkolenie możesz powiększyć o audyt finansowy, który pozwoli na szczegółową analizę i optymalizację działań oraz dostarczy wartościowych wskazówek dotyczących strategii i polityki finansowej, a także rentowności Twojego biznesu.
- Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez marketingowy research, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
- Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.