Food Cost

Food Cost to chyba najczęściej powtarzane i jednocześnie najbardziej niezrozumiane pojęcie w gastronomii. Co to właściwie jest i do czego służy? Czym różni się Food Cost od receptury? Po co mamy to analizować? Odpowiedź jest banalnie prosta! Aby w końcu zacząć zarabiać! Zarówno manager restauracji, jak i szef kuchni powinni monitować to, co dzieje się z produktami. Konsekwentna i systematyczna analiza kosztów surowców pozwoli Ci optymalizować wydatki.

Musimy także wziąć pod uwagę fakt, że Food Cost nie jest jedyną składową kosztów lokalu gastronomicznego. Dochodzi do nich jeszcze koszt utrzymania personelu, czynsz, opłaty za media, serwisy czy niespodziewane wypadki. Rzetelne zarządzanie kosztami pozwoli utrzymać stabilność restauracji i zmaksymalizować jej zyski. Aby skutecznie zarządzać Food Costem należy skupić się na jego kilku najważniejszych obszarach, tj. kalkulacji cenowej, ograniczaniu kosztów surowców, wykorzystywaniu receptur, inwentaryzacji, kosztach pracy oraz rentowności. Do obliczania wskaźnika Food Cost często wykorzystuje się specjalne oprogramowania, które ułatwiają kontrolę nad wydatkami, jednak nie są one konieczne.

Zacznij liczyć i zarabiać z naszą pomocą!

PLAN SZKOLENIA

  • Rola managera, właściciela i szefa kuchni w zarządzaniu kosztami
  • Wyznaczenie obszarów do ścisłej i systematycznej kontroli
  • Omówienie kosztów stałych i zmiennych
  • Food Cost i Beverage Cost
  • Zasady prawidłowej inwentaryzacji
  • Podstawy tworzenia receptury
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom – praktyczne rozwiązania
  • Standaryzacja pracy jako niezbędny czynnik ograniczający koszty
  • Kontrola kosztów w pracownicy – gotowe rozwiązania
  • Zarządzanie sprzedażą i menu engineering
  • Kształtowanie cen sprzedaży
  • Koszty wynagrodzeń i koszty pracy –wydajność i efektywność
  • Analiza rentowności lokalu gastronomicznego

Informacje dodatkowe:

  • Istnieje możliwość łączenia planów szkoleniowych – dostosowujemy zakres szkolenia, oferując możliwość  powiększenia między innymi o audyt z zakresu zarządzania kosztami lokalu gastronomicznego, aby idealnie odpowiadały wymaganiom i specyfice danej restauracji. O szczegóły zapytaj naszego doradcę.
  • Dokonujemy dokładnej analizy potrzeb – przed szkoleniem zbieramy informacje o restauracji poprzez ankietę oczekiwań, co umożliwia naszym trenerom merytoryczne i skuteczne przygotowanie do kursu. Możliwe jest rozszerzenie standardowej oferty o indywidualne konsultacje z trenerem przed rozpoczęciem szkolenia.
  • Realizujemy szkolenia w formie jedno- lub dwudniowej, dostosowując harmonogram do preferencji i wymagań klienta, a także wybranego zakresu szkolenia.

Szkolenie w Twoim lokalu:

Na podstawie kilku niezbędnych informacji przedstawimy Tobie ofertę szkolenia

Szkolenie w Twoim hotelu - zapytanie z formularza