Szkolenie Manager Gastronomii

Data7 kwietnia – 11 kwietnia
Czas9:00-17:00
LokalizacjaWarszawa, ul. Okopowa 55 | Sala S III, I piętro
Liczba godzin40h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch.

Szkolenie Manager Gastronomii

Data7 kwietnia – 11 kwietnia
Czas9:00-17:00
LokalizacjaWarszawa, ul. Okopowa 55 | Sala S III, I piętro
Liczba godzin40h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch.

2963 

Pozostało 16 miejsc

INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA

Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdej placówki gastronomicznej. Manager restauracji zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik, musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe, czy reklamę restauracji na zewnątrz. Np. w mediach społecznościowych lub przez dystrybucję ulotek reklamowych.

Dlatego też, po dogłębnej analizie, rynku stworzyliśmy szkolenie, które zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe, a także specjalistyczne zagadnienia związane z obsługą konsumenta. Uczestnicy szkolenia podczas zajęć otrzymują skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy, jaka przekazywana jest na kursie.

PLAN SZKOLENIA

DZIEŃ I

  • Manager gastronomii – prezentacja stanowiska
  • Podstawowe funkcje zarządzania w restauracji
  • Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
  • Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
  • Hierarchia i schemat organizacji pracowników
  • Standaryzacja pracy działów kuchni, baru i sali
  • Skuteczna rekrutacja pracowników i jej składowe
  • Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
  • Mechanizm budowania autorytetu
  • Prawidłowa komunikacja z pracownikami
  • Narzekanie i demotywacja grupy – trudne rozmowy
  • Delegowanie zadań i budowanie zaangażowania zespołu
  • Motywowanie pracowników – kary i nagrody

DZIEŃ II

  • Śledzenie i analiza działań na rynku gastronomii
  • Określenie odpowiedniej grupy konsumenckiej
  • Formy konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku
  • Projektowanie zysku z karty menu i karty koktajli
  • Podstawy tworzenia receptury kuchennej i barowej
  • Karta rozbioru produktu i jej zastosowanie
  • Analiza raportów sprzedażowych
  • Kształtowanie cen sprzedaży, marża produktów
  • Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ
  • Triki sprzedażowe w menu – ekspozycja produktów rentownych
  • Sprzedaż sugerowana – czyli jak zwiększyć obroty
  • Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
  • Budowanie rachunku – skuteczne techniki sprzedaży
  • Up-selling i cross-selling w praktyce
  • Nieprawidłowości finansowe – kradzieże i przeciwdziałanie
  • Trendy i nowości w sztuce restauracyjnej

DZIEŃ III

  • Profesjonalny wygląd, postawa i zachowania personelu
  • Tworzenie standardu obsługi gości lokalu
  • Zasady obsługi kelnerskiej w restauracji
  • Rozwiązywanie reklamacji – standaryzacja zachowań
  • Sprzedaż eventów w gastronomii – możliwości i rozwiązania
  • Tworzenie kart rezerwacyjnych na uroczystości
  • Podstawy organizacji imprez okolicznościowych
  • Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty okolicznościowej
  • Umowa na organizację przyjęć okolicznościowych
  • Procedura dokumentacji i opłat za odtwarzanie muzyki
  • Regulamin współpracy restauracji z zleceniodawcą i wykonawcami
  • Scenariusz uroczystości i agenda dla obsługi kelnerskiej

DZIEŃ IV

  • Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
  • Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowanie w gastronomii
  • Systemy rozliczania napiwków i serwisów
  • Regulamin restauracji – co warto w nim zapisać
  • Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje
  • Lista niezbędnych dokumentów podczas kontroli HŻŻ
  • Kontrola na zgłoszenie – zasady weryfikacji jej autentyczności
  • Przebieg niezapowiedzianej kontroli – jak się przygotować
  • Prawidłowy sposób sporządzania listy alergenów
  • Nieobecność właściciela a kontrola sanitarna – zasady postępowania
  • Wszczęcie postępowania administracyjnego – co dalej
  • Przetwory własne – jakie wytyczne trzeba spełnić, aby sprzedawać wyroby własne
  • Mrożenie produktów – kiedy jest możliwe i w jakich warunkach
  • Przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach
  • Lokal gastronomiczny a świadczenie usług cateringowych – niezbędne pozwolenia
  • Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP

DZIEŃ V

  • Analiza rentowności lokalu gastronomicznego
  • Kalkulacja surowca (Food Cost) – teoretyczny i rzeczywisty
  • Tworzenie prawidłowej receptury
  • Ryczałt na produkty niepoliczalne
  • Kalkulacja kosztów personelu
  • Określenie kosztów operacyjnych
  • Food Cost – kalkulacja, analiza wyników, zastosowanie
  • Czynniki zaburzające rzeczywisty koszt surowców
  • Zasady prawidłowej inwentaryzacji
  • Receptura a straty w produkcji
  • Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom – elementy wpływające na koszty surowca
  • Kontrola kosztów w pracownicy – motywowanie do oszczędności
  • Zarządzanie sprzedażą wpływające na zysk firmy
  • Koszty wynagrodzeń i koszty pracy – wydajność i efektywność

INFORMACJE DODATKOWE

  • Liczba godzin szkoleniowych: 40h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.