Szkolenie Manager Gastronomii
Data | 20 stycznia – 24 stycznia |
---|---|
Czas | 9:00-17:00 |
Lokalizacja | Sopot, ul. Władysława Broniewskiego 10 |
Liczba godzin | 40h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch. |
Szkolenie Manager Gastronomii
Data | 20 stycznia – 24 stycznia |
---|---|
Czas | 9:00-17:00 |
Lokalizacja | Sopot, ul. Władysława Broniewskiego 10 |
Liczba godzin | 40h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch. |
2863 zł
Pozostało 16 miejsc
INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA
Dobrze wyszkolona, profesjonalna kadra kierownicza to najważniejszy element każdej placówki gastronomicznej. Manager restauracji zarządza personelem lokalu, koordynuje jego pracę, ustala i rozdziela obowiązki miedzy pracowników, ustala również grafik, musi też dbać o przestrzeganie w lokalu przepisów BHP i sanepidu. To w jego kompetencjach leży dbanie o popularność lokalu i jak największy napływ gości poprzez dbanie o jego wystrój, oprawę muzyczną, atrakcyjne menu, a także promocje cenowe, czy reklamę restauracji na zewnątrz. Np. w mediach społecznościowych lub przez dystrybucję ulotek reklamowych.
Dlatego też, po dogłębnej analizie, rynku stworzyliśmy szkolenie, które zawiera elementy prawno-ekonomiczne, psychologiczne, kulturowe, a także specjalistyczne zagadnienia związane z obsługą konsumenta. Uczestnicy szkolenia podczas zajęć otrzymują skrypt materiałów szkoleniowych z całym zakresem wiedzy, jaka przekazywana jest na kursie.
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ I
- Manager gastronomii – prezentacja stanowiska
- Podstawowe funkcje zarządzania w restauracji
- Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
- Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Hierarchia i schemat organizacji pracowników
- Standaryzacja pracy działów kuchni, baru i sali
- Skuteczna rekrutacja pracowników i jej składowe
- Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
- Mechanizm budowania autorytetu
- Prawidłowa komunikacja z pracownikami
- Narzekanie i demotywacja grupy – trudne rozmowy
- Delegowanie zadań i budowanie zaangażowania zespołu
- Motywowanie pracowników – kary i nagrody
DZIEŃ II
- Śledzenie i analiza działań na rynku gastronomii
- Określenie odpowiedniej grupy konsumenckiej
- Formy konkurencji i sposoby wyróżnienia się na rynku
- Projektowanie zysku z karty menu i karty koktajli
- Podstawy tworzenia receptury kuchennej i barowej
- Karta rozbioru produktu i jej zastosowanie
- Analiza raportów sprzedażowych
- Kształtowanie cen sprzedaży, marża produktów
- Karty menu – zasady tworzenia, obowiązkowe informacje, układ
- Triki sprzedażowe w menu – ekspozycja produktów rentownych
- Sprzedaż sugerowana – czyli jak zwiększyć obroty
- Określenie produktów rentownych oraz nierentownych
- Budowanie rachunku – skuteczne techniki sprzedaży
- Up-selling i cross-selling w praktyce
- Nieprawidłowości finansowe – kradzieże i przeciwdziałanie
- Trendy i nowości w sztuce restauracyjnej
DZIEŃ III
- Profesjonalny wygląd, postawa i zachowania personelu
- Tworzenie standardu obsługi gości lokalu
- Zasady obsługi kelnerskiej w restauracji
- Rozwiązywanie reklamacji – standaryzacja zachowań
- Sprzedaż eventów w gastronomii – możliwości i rozwiązania
- Tworzenie kart rezerwacyjnych na uroczystości
- Podstawy organizacji imprez okolicznościowych
- Przygotowanie atrakcyjnej i indywidualnej oferty okolicznościowej
- Umowa na organizację przyjęć okolicznościowych
- Procedura dokumentacji i opłat za odtwarzanie muzyki
- Regulamin współpracy restauracji z zleceniodawcą i wykonawcami
- Scenariusz uroczystości i agenda dla obsługi kelnerskiej
DZIEŃ IV
- Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa pracy
- Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowanie w gastronomii
- Systemy rozliczania napiwków i serwisów
- Regulamin restauracji – co warto w nim zapisać
- Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – koncesje
- Lista niezbędnych dokumentów podczas kontroli HŻŻ
- Kontrola na zgłoszenie – zasady weryfikacji jej autentyczności
- Przebieg niezapowiedzianej kontroli – jak się przygotować
- Prawidłowy sposób sporządzania listy alergenów
- Nieobecność właściciela a kontrola sanitarna – zasady postępowania
- Wszczęcie postępowania administracyjnego – co dalej
- Przetwory własne – jakie wytyczne trzeba spełnić, aby sprzedawać wyroby własne
- Mrożenie produktów – kiedy jest możliwe i w jakich warunkach
- Przechowywanie żywności – zasady segregacji w chłodni i lodówkach
- Lokal gastronomiczny a świadczenie usług cateringowych – niezbędne pozwolenia
- Praktyczne zarządzanie i prowadzenie dokumentacji GHP/GMP/HACCP
DZIEŃ V
- Analiza rentowności lokalu gastronomicznego
- Kalkulacja surowca (Food Cost) – teoretyczny i rzeczywisty
- Tworzenie prawidłowej receptury
- Ryczałt na produkty niepoliczalne
- Kalkulacja kosztów personelu
- Określenie kosztów operacyjnych
- Food Cost – kalkulacja, analiza wyników, zastosowanie
- Czynniki zaburzające rzeczywisty koszt surowców
- Zasady prawidłowej inwentaryzacji
- Receptura a straty w produkcji
- Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom – elementy wpływające na koszty surowca
- Kontrola kosztów w pracownicy – motywowanie do oszczędności
- Zarządzanie sprzedażą wpływające na zysk firmy
- Koszty wynagrodzeń i koszty pracy – wydajność i efektywność
INFORMACJE DODATKOWE
- Liczba godzin szkoleniowych: 40h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.