Szkolenie Komunikacja i Motywowanie

Data13 marca – 14 marca
Czas9:00-17:00
LokalizacjaSopot, ul. Władysława Broniewskiego 10
Liczba godzin16h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch.

Szkolenie Komunikacja i Motywowanie

Data13 marca – 14 marca
Czas9:00-17:00
LokalizacjaSopot, ul. Władysława Broniewskiego 10
Liczba godzin16h
InformacjeOtrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch.

1932 

Pozostało 6 miejsc

INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA

Od prawidłowej komunikacji zależy poziom motywacji!

Komunikacja interpersonalna to najważniejsza umiejętność, jakiej uczysz się w życiu. To właśnie dzięki niej tworzymy relacje, rozwijamy przedsiębiorstwa i budujemy zespoły. W idealnym miejscu komunikacja między pracownikami byłaby otwarta, przyjazna i profesjonalna. Dzięki doskonałej komunikacji zadania na poszczególnych stanowiskach zawsze byłyby wykonane perfekcyjnie i na czas, ponieważ cały zespół byłby świadomy swoich ról i obowiązków. Jednym zdaniem – wszystkie części zespołowej machiny działałyby płynnie, jak w szwajcarskim zegarku.
Piękny byłby to świat, prawda?

Jednak rzeczywistość jest inna. Brak motywacji, wypalenie zawodowe, zmęczenie, rozdrażnienie, niemówienie na bieżąco, co nas gryzie. Fochy, rotacja w zespole, napięcie na linii „szef-pracownik”, czyli dzień jak co dzień gastronomicznego życia. Do tego sentymentalne wspominki „kiedyś było inaczej”. Narzekanie na pracowników młodych, których często po prostu nie rozumiemy.

A gdyby tak, zamiast narzekać stanąć z problemem oko w oko? Przyjrzeć się komunikacji i motywowaniu? Rozłożyć je na czynniki pierwsze, żeby zrozumieć, jak działają te mechanizmy i dlaczego na każdego działa co innego?

A gdyby tak zamiast marudzić i generalizować, że wszyscy są “do kitu”, podejść do tematu rzetelnie i sumiennie nie zmieniając ludzi, tylko własne rozumienie, zachowania i motywacje?
Rzucamy Ci wyzwanie. Podejmiesz je?

 


PLAN SZKOLENIA

DZIEŃ I

  • Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
  • Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
  • Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
  • Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
  • Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
  • Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
  • Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
  • 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
  • Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i komunikacja?
  • Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
  • Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
  • Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi

DZIEŃ II

  • Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
  • Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
  • Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
  • Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
  • Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
  • Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
  • Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
  • Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
  • Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
  • Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
  • Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
  • Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
  • Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
  • Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
  • Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
  • Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny

 

INFORMACJE DODATKOWE:

  • Liczba godzin szkoleniowych: 2 dni / 16h
  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00
  • Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch.
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek.
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii.