Szkolenie Kelnerskie
Data | 3 lutego – 4 lutego |
---|---|
Czas | 9:00-15:00 |
Lokalizacja | Sopot, ul. Władysława Broniewskiego 10 |
Liczba godzin | 12h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch. |
Szkolenie Kelnerskie
Data | 3 lutego – 4 lutego |
---|---|
Czas | 9:00-15:00 |
Lokalizacja | Sopot, ul. Władysława Broniewskiego 10 |
Liczba godzin | 12h |
Informacje | Otrzymasz materiały szkoleniowe, certyfikat oraz całodzienne wyżywienie, w tym lunch. |
1443 zł
Pozostało 10 miejsc
INFORMACJE I PLAN SZKOLENIA
Jedzenie jest jedną z podstawowych przyjemności dla każdego człowieka. Dobre jedzenie i świetny serwis potrafią czynić cuda. Zaobserwować to można w każdej restauracji. Zadowolony Gość zostawi spory napiwek, odwiedzi nas ponownie i przyprowadzi znajomych.
Kurs kelnerski dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie przedstawiamy zasady obsługi Gości indywidualnych. Kładziemy bardzo duży nacisk na restauracyjny savoir vivre oraz techniczne umiejętności naszych słuchaczy. Kurs zawiera takie elementy jak: obsługa konsumenta, serwis dań, serwis wina i inne istotne zagadnienia.
Podczas drugiego etapu kursu przybliżamy zagadnienia związane z obsługą imprez okolicznościowych, organizacji bankietów, obsługi konferencji, przerw kawowych i innych istotnych zagadnień związanych z obsługą imprez zorganizowanych.
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ I
- Predyspozycje zawodowe i cechy osobowościowe kelnera
- Prezencja kelnera
- Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi gości
- Systemy obsługi kelnerskiej
- Metody obsługi (niemiecka, francuska, angielska, rosyjska)
- Ogólne zasady obsługi konsumenta
- Wspólne tworzenie standardu obsługi – powitanie, wskazanie miejsca, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, realizacja rachunku, pożegnanie gości
- Sprzedaż sugestywna – skuteczne sposoby powiększania rachunku
- Sposoby postępowania z różnymi klientami
- Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta
- Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów
- Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
- Nastawienie – fundament pozytywnych relacji
- Budowanie rachunku – sprzedaż sugerowana
- Cross selling i up selling dla obsługi kelnerskiej
- Nakrycia specjalne podczas imprez okolicznościowych
- Techniki obsługi gości podczas spotkań zorganizowanych
- Prawidłowe ustawianie bufetu i eksponowanie potraw
- Ćwiczenia praktyczne
DZIEŃ II
- Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta.
- Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów.
- Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem.
- Nastawienie – fundament pozytywnych relacji.
- Co pożądane, a co niedozwolone w kontaktach z klientami?
- Psychologia obsługi klienta.
- Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta.
- Typologia „trudnych klientów”.
- „Osobowościowa geneza” trudnego klienta.
- Sposoby postępowania z różnymi klientami.
- Zwroty pro i anty sprzedażowe.
- Metody prezentacji produktu.
- Nawiązane kontaktu (subiektywizm oceniania innych, dostrajanie, kontrola komunikacji niewerbalnej, budowanie relacji).
- Identyfikacja typu, sytuacji i dążeń klienta (techniki zadawania pytań, trafna ocena innych, kontrola komunikacji werbalnej, aktywne słuchanie, przeciwdziałanie błędom w komunikacji).
- Prezentacja rozwiązania (mocna prezentacja, budowanie argumentacji handlowej
i cenowej, przekonywanie). - Reakcja na obiekcje (kontrola emocji, kontrola komunikacji niewerbalnej, asertywne komunikowanie się, techniki wywierania wpływu, negocjacje cenowe).
- Zamknięcie kontaktu (techniki ”zamknięcia”, reakcja na manipulację, budowanie relacji, techniki wywierania wpływu).
- Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.
- Wdrożenie rozwiązań.
- Skuteczne techniki finalizacji.
INFORMACJE DODATKOWE
- Liczba godzin szkoleniowych: 12h
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00–15:00
- Zapewniamy całodzienny dostęp do kawy, herbaty, wody, słodkich przekąsek oraz lunch
- Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w wersji drukowanej oraz materiały biurowe niezbędne do sporządzania notatek
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat Akademii Gastronomii