07 maj

Pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Pierwsze wrażenie – jak myślicie? Ile mamy czasu?

Otwierają się drzwi restauracji i mamy tylko 3 sekundy żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Kontakt wzrokowy, uśmiech i ciepły tembr głosu – zauważenie Gościa i przywitanie – zaopiekowanie się nim i ugoszczenie. Pamiętajmy również o otwartej postawie ciała.
Pierwsze wrażenie, okazuje się, że jest równie ważne jak i ostanie, czyli musimy być zawsze na 100%! Goście którzy właśnie stanęli w drzwiach restauracji są najważniejsi, oni nie wiedzą jakie są procedury i co dalej, zastanawiają się, czy mogą zająć stół czy poczekać na kogoś z obsługi. Jeśli zbyt długo pozwolimy im stać, mogą się zirytować i wyjść, natomiast jeśli zostaną już nie będzie tak łatwo zbudować relacji z nimi. Nawet gdy stoimy przy stole i przyjmujemy zamówienie od innych Gości, nie wydarzy się nic złego, gdy przerwiemy przyjmowanie zamówienia – przeprosimy Gości przy stole i pójdziemy przywitać nowych oraz wskażemy im miejsce, gdzie mogą usiąść.

Czas jest kluczowy w pierwszym spotkaniu. Starajmy się nie zostawiać naszych Gości zbyt długo w niepewności jeśli chodzi o zajęcie stolika czy przyjęcie zamówienia. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie może wypłynąć na dalszy przebieg doświadczenia Gości w naszej restauracji, dlatego warto zadbać o każdego, niezależnie od tego, czy jest to ich pierwsza wizyta u nas czy nie. Goście którzy czują się zaopiekowani i zauważeni przez obsługę, będą chcieli do nas wracać i polecać naszą restaurację!

 

Co ciekawe, ankieta przeprowadzona w 2021 roku przez Trójmiasto.pl, w której wzięło udział 5 tyś ankietowanych wskazało brak powitania jako najbardziej irytujące zachowanie obsługi w restauracjach a jednocześnie powodujące na starcie negatywną opinię o lokalu. Warto to zapamiętać.

 

Pozdrawiam

Anita Gajewska

Chcesz dowiedzieć się więcej? 

Zapraszamy na szkolenie!