792 064 779
akademiagastronomii@gmail.com
Rejestracja Login

Zaloguj się

Zgubiłeś swoje hasło?

Nie masz jeszcze konta?Zarejestruj

Koszyk

0
Akademia GastronomiiAkademia Gastronomii
  • Strona Główna
  • Szkolenie Online
  • Szkolenie Stacjonarne
  • Szkolenia w Twoim Lokalu
  • Audyty
    • Audyt Sprzedażowy
    • Audyt Marketingowy
    • Audyt Finansowy
  • Dla Hoteli
  • KFS
  • Trenerzy
  • Blog
  • Kontakt
Back
  • Strona Główna
  • Szkolenie Online
  • Szkolenie Stacjonarne
  • Szkolenia w Twoim Lokalu
  • Audyty
    • Audyt Sprzedażowy
    • Audyt Marketingowy
    • Audyt Finansowy
  • Dla Hoteli
  • KFS
  • Trenerzy
  • Blog
  • Kontakt
  • Home
  • Aktualności
  • Aktualności
  • Analiza kosztów Twojego lokalu

Aktualności

17 paź

Analiza kosztów Twojego lokalu

Jaki obrót musisz wygenerować, aby pokryć koszty prowadzenia lokalu?

Zanim rozpoczniemy ten temat, chciałabym obalić kilka mitów. Przez ostatnie 6 lat, jako Akademia Gastronomii dokonaliśmy ponad 400 analiz finansowych lokali gastronomicznych, w zasadzie każdego rodzaju. Było to zarówno restauracje a’la carte, sale weselne, kawiarnie, puby jak i pizzerie, wine bary czy stołówki. Wyniki niejednokrotnie nas zaskakiwały i powodowały konsternacje. Przede wszystkim dlatego, że lokale z pozoru oceniane jako „kura znosząca złote jajka” okazywały się przynosić jedne z najmniejszych zysków, a te, które z pozoru wydawały się nierentowne zaskakiwały nas generowanymi zyskami.

Piastując stanowisko Szefa Kuchni, Managera lub będąc właścicielem lokalu gastronomicznego  jesteś przede wszystkim osobą odpowiedzialną za jego wynik finansowy. Jednak, aby móc zarabiać pieniądze musisz wiedzieć, jakie masz koszty i jaką mają one wartość.

Jak chcesz wygenerować zysk, jeśli nie wiesz jaką kwotę potrzebujesz, żeby wyjść na zero? Idąc dalej, ile zysku chcesz wygenerować? Odpowiedź „jak najwięcej” jest oczywiście zasadna, ale określ to kwotowo lub procentowo w skali obrotu.

Oceń w jakiej jesteś teraz sytuacji finansowej lokalu, abyśmy mogli maksymalizować Twoje zyski na dwa sposoby:

  1. Powiększając sprzedaż
  2. Ograniczając koszty

Mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość. W tym blogu i jego kolejnych wpisach znajdziesz gotowe, praktyczne i przede wszystkim łatwe w realizacji sposoby zarówno na podniesienie sprzedaży jak i obniżenie kosztów.

A więc do rzeczy:

Koszty lokalu gastronomicznego dzielą się na trzy podstawowe grupy. Są to koszty surowca (food cost), koszty personelu i niewiele mówiąca nazwa czyli koszty operacyjne.

Twój food cost czyli koszty surowca, to wszystkie produkty jakie wykorzystujesz do:

  • produkcji dań z karty
  • produkcji na imprezy okolicznościowe, bankiety
  • poczęstunki
  • posiłki pracownicze
  • surowce wykorzystywane na barze do produkcji napoi i koktajli
  • pozostałe koszty surowców (np. prywatne produkty szefa, które wystąpiły na fakturach)

Kolejnym kosztem lokalu gastronomicznego – są koszty personelu. Dla znacznej ilości lokali jakie obsługujemy są to najwyższe koszty powadzenia tego biznesu. Jednocześnie najtrudniejsze do obniżenia jednak zaprezentujemy Wam kilka rozwiązań. Na koszty personelu składają się przede wszystkim:

  • wynagrodzenia pracowników (wszystkie)
  • składki ZUS
  • podatek
  • premie
  • prowizje
  • płatne urlopy i zwolnienia lekarskie

Trzecim kosztem najbardziej enigmatycznym są koszty operacyjne. Największa grupa kosztów, na które mamy równie duży wpływ, a z moich obserwacji najmniej zwracamy uwagę. Są to przede wszystkim:

  • czynsz
  • media - woda, gaz prąd, internet, telefon
  • księgowość
  • wywóz nieczystości (śmieci),
  • pr, marketing, reklama,
  • prowadzenie mediów społecznościowych (jeśli korzystasz z firmy zewnętrznej)
  • ochrona,
  • chemia,
  • opłaty (koncesja) i licencje (ZAIKS, STOART, SWAP, ZAVP)
  • wyposażenie lokalu
  • naprawy, serwisy
  • szkolenia personelu
  • stroje służbowe
  • paliwo, samochód dostawczy
  • sprzątnie lokalu, pralnia
  • pozostałe koszty (np. elementy dekoracyjne, usługi zewnętrzne, atrakcje np. live music czy fotobudka)

To bardzo ważne, abyś od tego rozpoczął/a od weryfikacji jak rozkładają się Twoje koszty i jaką część Twojego obrotu pochłaniają. Abyśmy mogli zarządzać finansami, to właśnie pierwsze i Twoje najważniejsze zadanie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? 

Zapraszamy na szkolenie! 

  • Udostępnij:
edek

Może Ci się spodobać

Czy warto prowadzić TikToka restauracji?

  • 21 maja 2023
  • by edek
  • in Aktualności
Dziś trochę o jednej z najpopularnieszych aplikacji społecznościowych na świecie, czyli o TikToku - z ponad miliardem aktywnych użytkowników...
Pierwsze wrażenie
7 maja 2023
Marketing sensoryczny
7 maja 2023
Inwentaryzacja
2 listopada 2022

Akademia Gastronomii

ul. Broniewskiego 10; 81-841 Sopot
NIP: 5892024299, REGON: 364397886

Krajowy rejestr Instytucji Szkoleniowych: 2.22/00008/2018
Konto: mBank 10 1140 2004 0000 3302 7736 3582

ISO 9001:2015

Social Links

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube

Social Links

Kontakt

792 064 779

571 515 558

akademiagastronomii@gmail.com

ul. Broniewskiego 10; 81-841 Sopot

© 2019 akademiagastronomii.net.pl All rights reserved