01 lip

Nie ma Cię w sieci – nie istniejesz. Czyli jak promować gastro w social mediach.

Nie ma Cię w sieci – nie istniejesz. Czyli jak promować gastro w social mediach.

Nie ma Cię w sieci - nie istniejesz. Czyli jak promować gastro w social mediach.

 

Internet daje nam nieograniczone możliwości. 81% całej populacji naszego kraju korzysta z internetu, a ponad połowa regularnie używa social mediów, takich jak Instagram, Facebook itd. Zadbaj o to, aby i tam można było usłyszeć o Twojej restauracji. Warto więc dowiedzieć się, jak promować restaurację, aby ta stała się nie tylko popularna, ale także przynosząca zyski. Social media restauracji przede wszystkim służą budowaniu i utrzymywaniu świadomości Twojej marki. A zatem – marketing restauracji – z czym to się je?

1.Opracuj strategię

Zanim zaczniemy promować restaurację, zadajmy sobie niezbędne pytanie: Kim są nasi Gości2? Ile mają lat, czy mają dzieci, czy i gdzie pracują, a może są weganami? Dzięki temu nasze działania możemy skierować do odpowiedniej grupy docelowej i wybrać odpowiednie narzędzia promocji oraz portale społecznościowe, z których najczęściej mogą korzystać nasi klienci. Nie skupiaj się jednak tylko na jednym. Urozmaicaj kanały dotarcia do klientów.

2. Instagram, Facebook, YouTube - co umieszczać na danym portalu?

Każdy portal różni się od siebie formą i przeznaczeniem. Instagram słynie z pięknych zdjęć i przyciąga szczególnie młodych użytkowników, Facebook jest idealnym narzędziem do promowania aktualnych wydarzeń lub promocji w Twoim lokalu oraz zbierania opinii, na YouTubie możesz wrzucić ciekawe filmy związane z restauracją lub może zademonstrować parę przepisów na łatwe do wykonania dania. Wybierz najbardziej odpowiadające ci portale i działaj!

3.Magiczne słowo - content

Content - czyli treść. Najlepiej ciekawa. Zastanów się nad tym co chcesz pokazać swoim klientom. Dobieraj treści tak, aby było to dla nich interesujące. Próbuj różnych form, podglądaj jak robią to inni, a z czasem zauważysz, co najbardziej pasuje Tobie i Twoim klientom.

4.#FoodPorn

Wszyscy jemy wzrokiem. Żyjemy w czasach, w których najpierw robimy zdjęcia posiłku, a dopiero potem zaczynamy jeść. Zadbaj o to, aby Twoje posiłki były atrakcyjne wizualnie i publikuj zdjęcia swoich dań, a głodni klienci sami do Ciebie przyjdą. Twoja restauracja w social media nie musi na siłę powalać pomysłowością postów, ale powinna sprawić, że jej obserwującym pocieknie ślinka.

5.Marketing szeptany w social mediach

Wykorzystaj to, że goście robią zdjęcia w Twoim lokalu. Regularnie sprawdzaj hasztagi i oznaczenia, a najciekawsze zdjęcia udostępniaj na swoim profilu. Dodatkowo możesz wręcz zachęcać do takiej akcji, np poprzez przyznawanie rabatów na zamówienie lub darmowej kawy. Takie działanie poszerzy grono potencjalnych klientów o wszystkich znajomych Twoich gości, co bez wątpienia będzie dla Ciebie bardzo korzystne. Aby jeszcze bardziej zachęcić gości do umieszczania zdjęć zrób konkurs na zdjęcie miesiąca i nagradzaj najlepsze np. voucherem lub darmową butelką wina do kolacji.

6. Konkursy

Chcesz jeszcze bardziej rozpromować swój lokal? Urządzaj konkursy na różne okazje. Przygotuj atrakcyjne nagrody, jak np. voucher na daną kwotę, ustal zasady i do dzieła! Co najlepiej zawrzeć w zasadach, aby wybić post? Poproś chętnych, aby polubili stronę, udostępnili post i oznaczyli kilku znajomych. To świetne rozwiązanie dla obu stron. Twoi goście mogą wygrać darmową kolację, a Ty zyskasz skuteczną reklamę.

7.Dobrą restaurację tworzy również obsługa

Pokaż ich światu. Przedstaw na zdjęciu baristę, który dziś przygotowuje najlepszą latte w mieście. Wrzuć zdjęcie personelu jako zgranej ekipy, która świetnie się dogaduje i lubi ze sobą pracować. Niech Twoja restauracja zaistnieje w social media! Przybliż kulisy powstawania Twoich dań lub napisz kilka słów o konkretnym pracowniku – podaj jego imię, staż, pasje i zainteresowania. Albo po prostu zapytaj, co najbardziej lubi w swojej pracy. Pokaż swoim gościom, że nie masz niczego do ukrycia. Że po prostu tworzysz świetne miejsce, z cudownymi ludźmi.

8.Aktualności

Social media są drogą najszybszego kontaktu ze swoimi gości. Informuj ich na bieżąco o wszystkich zmianach lub promocjach. Nowe pozycje w menu, zmiana godzin otwarcia, a może aktualna promocja? Pokaż na jakie szkolenia się wybierasz, relacjonuj ich przebieg. Napisz o wszystkim co aktualne i praktyczne dla twoich klientów, aby utrzymywać z nimi ciągły kontakt.

9.Opinie, gwiazdki i komentarze.

Nic bardziej nie zachęca gości do przyjścia do nowego lokalu, niż pozytywne opinie innych. Użytkownicy oceniają nie tylko smak, wygląd i podanie jedzenia. Liczy się także jakość obsługi, wystrój oraz ogólną atmosferę, która panuje w restauracji. Lokale, które mają większość pozytywnych opinii, będą chętniej i częściej wybierane przez nowych klientów, bo to właśnie te są wiarygodne i sprawdzone. Warto więc zadbać o prestiż miejsca.

10.Ludzie wiedzą o Tobie tyle, ile sam im powiesz. Dobry marketing składa się z wielu rzeczy, jednak przede wszystkim zadbajmy o to, jak prezentuje się nasza restauracja w internecie. Pomysł to bardzo ważna sprawa, natomiast nie możesz zapominać o jakości swojego contentu. Staraj się o dobre technicznie zdjęcia, pilnuj spójności stylistycznej, zadbaj o wyrazistą i estetyczną szatę graficzną, pisz poprawnym i ciekawym językiem, a z pewnością przyciągniesz wielu nowych klientów.